جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی
جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی

شهادت برایم ظاهرا ملموس‌ترین واژه و باطناً واژه‌ای ناآشناست

بازخوانی وصیت‌نامه شهید حسین سپهر؛

شهادت برایم ظاهرا ملموس‌ترین واژه و باطناً واژه‌ای ناآشناست

شهدا مظهر ایثار و فداکاری هستند بنابراین خبرگزاری ایسنا به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدام به بازخوانی وصیت‌نامه‌های شهدای استان کرده است.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، وصیت‌نامه شهدا حاوی نکاتی است که اسوه اخلاق، ایثار و رشادت است و این موضوع می‌تواند به عنوان مهمترین عامل برای مقابله با تهاجم فرهنگی مورد اهتمام بیش از پیش قرار گیرد.

حال دست به انتشار گزیده وصیت‌نامه شهید «حسین سپهر» تخریب‌چی اشکر 32 انصارالحسین(ع) همدان می‌زنیم.

بسم رب الشهداء و الصدیقین

قال الرسول (ص)

فَوقَ کُلِّ ذِی بِرٍّ بِرٌّ حتّى یُقتَلَ الرجُلُ فی سبیلِ اللّه ِ، فإذا قُتِلَ فی سبیلِ اللّه ِ فلیسَ فَوقَهُ بِرٌّ.

بالاى هر نیکوکارى، نیکوکار [دیگرى] است تا آنگاه که مرد در راه خدا کشته شود. پس، چون در راه خدا کشته شد، بالاتر از آن نیکى (ارزشى) وجود ندارد.

سلام، سلام بر عاشورا سلام بر کربلا سلام بر قطره قطره اشک سرخ لاله‌های گلگون وطن که در سر حدات پر می‌شوند. سلام بر آن عاشقانی که می شهادت را حسین‌گونه به کام خویش آشنا ساختند.

سلام بر آن بوی باروتی که از لوله سلاح بسیجی‌های شیردل برمی‌خیزد آن رزمندگانی که خاک آشنا به کفش‌هایشان توتیای چشم ماست. سخن از عشق است سخن از حماسه است. خدایا چه توانم گفت کوله بار معاصی را بر دوش می‌کشم.

از باران به درازای عمر آفتاب فاصله گرفته‌ام. مادیات چشم دلم را کور ساخته است. جوانه انسانیت در شوره زار معصیت دلم خشکیده است. برایم شهادت ظاهرا ملموس‌ترین واژه است و باطناً واژه‌ای نا آشنا.

خدایا یاریم فرما که تا از منجلاب گندیده این دنیای دُنی و فرومایه رهایی یابم و مسیر سعودی عرفانی را بسوی فلاح در پیش گیرم تا که شاید جبران معاصیم باشد. نمی‌دانم چه در انتظار است و در آخر سر به کجا خواهم سپرد.

خدایا از تو می‌خواهم که مرا آنچنانچه هادی باشی که جز تو نبینم، نگویم و نشنوم و مرگ برایم بمنزله پلی باشد که مرا از زندانی دردناک به جایگاه آباد و باغ زیبایی رهنمون سازد.

خدایا لیاقت شهادت را از تو می‌خواهم. لیاقت صعود به معراج، زندگی حقیقی، پرواز به ملکت اعلی.

خدایا چه خوش است در راهت چون حسین سر باختن و چون علمدارش ابوالفضل دو دست از کف دادن و چون حمزه قلب شکافتن و مظلومانه شهید شدن.

بار الها گنهکارم، عفوم کن و مرا به کرم عظیمت ببخش. دلم را عارفگونه ساز، عشق و عاشقیت را چاره عمرم قرار ده و ایمانم را معنا بخش، زندگیم را ثمر بخش و شهادت را خاتمه‌اش قرار ده.

بار الها، گر چه لیاقت شهادت ندارم اما تو کریم و رحمانی و اینگونه از کرمت بعید نیست یا ستار العیوب و یا غفار الذنوب.

و اما سخنی با پدر و مادر و خواهران و برادرم دارم.

پدر عزیزم، مادر مهربانم که از ابتدای زندگی تا انتها راهنما و مشوق فرزندتان در کارهای خیر بوده‌اید. چندین بهار اذیتتان کرده‌ام و زحمت‌هایتان را سپاس نگفته‌ام. طلب بخشش دارم و امیدوارم مرا عفو کنید و حلالم کنید.

و همچنین خواهران و برادرم و برادرانم.

مرا بخاطر اذیت و آزارهایی که کرده‌ام ببخشید و اما در برابر دشمنان راضی نیستم قطره اشکی بریزید و ضعف نشان دهید که حضرت زین‌العابدین(ع) و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها با وجود شهادت 10ها تن از عزیزانشان هرگز در برابر دشمن ضعف نشان ندادند و همچنین شما را سفارش می‌کنم به تقوی و نماز به موقع و تفکر و تعمق در قرآن و همچنین پر کردن اوقات بیکاری به برنامه‌های مفید.

سخنی دیگر ندارم و سلامت امام و فرج عاجل حضرت بقیه الله الاعظم لتراب مقدمه الفداء و پیروزی نهایی رزمندگان اسلام از خداوند باریتعالی خواستارم.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

انا اله و انا الیه راجعون

و من الله توفیق

حسین سپهر

31/1/1365

جبهه کردستان

ساعت 3 بعد از ظهر

لازم به ذکر است؛ شهید حسین سپهر متولد ۱۳۴۹ بوده و از رزمندگان نام آشنای گردان تخریب لشکر 32 انصارالحسین(ع) استان همدان که در عملیات کربلای 5 و در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود، پس از 30 سال، با تلاش جستجوگران نور به آغوش خانواده و همرزمانش بازگشت، در حال حاضر نیز تنها مادر ایشان در قید حیات است.


انتهای پیام
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.