جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی
جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی

نفر به نفر تیم ملی در بازی قطر

کد خبر: 1404471/4  زمان: 11:13   1396/01/04   بازدید:128,098

پلنگ‌ها از خوب به عالی

نفر به نفر تیم ملی در بازی قطر

اولین سه امتیاز سال 96 با پیروزی فوق العاده برابر قطر در دوحه و گام محکم برای صعود به جام جهانی روسیه. 

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان کارلوس کی‌روش توانستند قطر را در دوحه مغلوب کنند و با توجه به شکست کره جنوبی و ازبکستان، با اختلاف 4 امتیاز نسبت به دیگر مدعیان در صدر جدول گروه قرار گرفته‌اند. این پیروزی از آن حیث برای ملی پوشان غالبا جوان تیم ملی حائز اهمیت بود که شاگردان فوساتی آخرین شانس خود را در این دیدار می‌دیدند و با تمام قوا حاضر شده بودند و در سمت مقابل نیز ایران با توجه به شکست رقبا برای پیروزی کاملا تحت فشار و البته استرس قرار داشت.


در ادامه نظر جمعی گروه آنالیز ورزش سه با توجه نمایش بازیکنان تیم ملی در برابر دوحه را مشاهده می‌فرمایید. 


علیرضا بیرانوند ( 8.5 از 10)


مهمترین مساله برای او تکرار گل نخوردن در دیدارهای ملی بود. بیرانوند که در  دو ماه اخیر عملکرد انتقادآمیزی از خود به جای گذاشته بود، درون دروازه‌ی تیم ملی بسیار مطمئن و قابل اعتماد ظاهر شد و با چند واکنش شجاعانه مانع فرو ریختن دروازه‌اش شد. ضمن آنکه در لحظات پایانی نیز ضربه‌ی سباستین سوریا را به خوبی مهار کرد تا سه امتیاز مسابقه به حساب ایران واریز شود. پرتاب‌های بلند بیرانوند هم پس از مدت‌ها تاثیرگذار واقع شد و او می توانست یک پاس گل را به نام خود ثبت کند که حاج صفی قدر پاس او را ندانست.

 


مرتضی پورعلی‌گنجی ( 7.5 از 10 )


مدافع میانی تیم السد در ماه‌های اخیر آنقدر آماده ظاهر شده بود که کی‌روش را هم مجاب به سود بردن او در ترکیب اصلی کند. مدافع شمالی تیم ملی که از جام ملت‌ها به مهره مورد اعتماد کی‌روش تبدیل شده با توجه به شناختش از فوتبال قطر توانست مقاومت خوبی برابر عنابی‌پوشان از خود نشان دهد در چند صحنه نیز با از خود گذشتگی دروازه‌ی تیم ملی را نجات داد.


پژمان منتظری ( 7.5 از 10 )


غیبت او در چند بازی اخیر به دلیل مصدومیت در بازی رفت برابر چین، در آستانه تقابل مجدد دوم تیم و در جدال برابر قطر به پایان رسید. خونسردی مثالزدنی و اعتمادبنفس این مدافع باتجربه باعث شد تا مدافعان تیم ملی در جدال‌های هوایی و فرد به فرد برابر حمله‌وران قطری حرف اول را بزنند و یک کلین شیت دیگر باعث شد تا اکنون افراد کمی آخرین گلی که ایران دریافت کرده را به کمک مدافعانی مثل سیدجلال، پژمان و پورعلی‌گنجی را به خاطر بیاورد.

 


وریا غفوری ( 7.5 از 10)


نیاز تیم ملی به مدافعان تدافعی‌تر باعث شد تا وریا این شانس را به دست بیاورد تا برابر قطر در ترکیب اصلی قرار بگیرد و البته به خوبی پاسخ این اعتماد کی روش را نیز داد. او با فاصله گرفتن از اشتباهات دقایق ابتدایی برابر سباستین سوریا در نهایت توانست رفته به رفته عملکرد بهتری از خود به جا گذاشته و در جدال‌های فردی خود نیز با سرعت قابل توجهش مانع از شکل گیری حملات حریف شد. 

 


میلاد محمدی (7.5 از 10)


مدافع چپ لژیونر فوتبال ایران در روسیه با یک نمایش فوق العاده علاوه بر آنکه حسین الهیدوس را از بازی محو کرده بود در فاز حمله نیز موفق ظاهر شد و سمت چپ میدان را از آن خود کرده بود. مدافع 23 ساله تیم تورک گروژنی بازی به بازی پخته‌تر عمل می‌کند و آسودگی خیال را به سمت چپ تیم ملی آورده تا او نیز سهمی در کلین شیت تیم ملی داشته باشد. 

 


احسان حاج صفی (7 از 10)


یک فلاش بک به بازی گذشته دو تیم در آزادی و در مرحله رفت که حاج‌صفی را به عنوان چهره ضعیف ایران معرفی کند. حاج صفی در جدال رفت دو تیم در سمت چپ دفاعی تیم ملی به کار گرفته شد و اینبار در پست هافبک دفاعی عملکرد متفاوتی را به جا گذاشت تا در روز بستن بازوبند کاپیتانی عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته باشد و میانه میدان در اختیار او باشد. شاید اگر او از موقعیت فوق‌العاده‌اش برای گلزنی سود می‌برد اکنون می‌توانست به ستاره شماره یک تیم ملی تبدیل شود.

 


سعید عزت اللهی (9 از 10)


ستاره شب گذشته تیم ملی در خط میانی تنها 20 سال دارد و اکنون به ستون اصلی تیم ملی تبدیل شده است. او با جنگندگی مثال زدنی در میانه میدان و قطع کردن توپ و حملات حریف، با صلابت و اقتدار در جنگ های تن به تن پیروز لقب می‌گرفت. رودریگو تاباتا که چند روز پیش در دیدار الریان و پرسپولیس ستاره‌ی میدان بود و نسخه‌ی سرخ پوشان را پیچیده بود، برابر عزت‌اللهی حرفی برای گفتن نداشت تا در نیمه‌ی دوم تعویض شود و با نمایش خود مرد اول میدان را می‌توان شماره 6 ایران نامید.

 


علیرضا جهانبخش (7.5 از 10)


علیرغم آنکه جهانبخش تنها در یک جلسه ی تاکتیکی پیش از دیدار برابر قطر حضور داشت اما سرمربی تیم ملی ترجیح داد این بازیکن ارزشمند را به میدان بفرستد. جهانبخش در چندین موقعیت می توانست دروازه ی قطر را باز کند اما ضربات او قدرت همیشگی را نداشت. او در دقیقه 77 جای خود را به ابراهیمی داد و با مصدومیت از زمین مسابقه خارج شد.

 


مهدی طارمی ( 8 از 10)

 

حضور طارمی به جای وحید امیری در این دیدار از نکات شگفت انگیز ترکیب ابتدایی تیم ملی بود، اما پس از پایان بازی مشخص شد که ریسک کی روش بی نتیجه نبوده است. زننده گل سه امتیازی تیم ملی یکی از بهترین نمایش‌هایش را در تیم ملی ایران به اجرا گذاشت و روند گلزنی اش را با لباس تیم ملی نیز ادامه داد. طارمی که برای گلزنی بی‌تابی می‌کرد بارها خود و هم‌تیمی‌هایش را در موقعیت قرار داد و در نهایت توانست ضربه آخر را به جایی بزند که همه انتظارش را داشتند و ایران را یک گام دیگر به جام جهانی نزدیک‌تر کند.

 


کریم انصاری فرد ( 8 از 10)


برترین مهاجم ایران در اروپا که در تیم اول یونان حضور دارد سال شگفت انگیزی را پشت سر گذاشت و به نظر می‌رسد همچنان رویاهای بزرگی در ذهن دارد. انصاریفرد سه فصل گذشته را کافی است با مهاجم شماره 10 این روزهای تیم ملی مقایسه کنید؛ اعتماد بنفس، حرکات تاکتیکی و تکنیکی جالب توجه و در عین حال فضاشناسی مناسب که او را به مهاجم فیکس کارلوس کی روش تبدیل کرده است. او با پاس گل زیبای خود برای طارمی ضمن اینکه ایران را شانس اول صعود قرار داد، استارت قدرتمند خود در سال 96 را هم زد تا نشان دهد این فصل به رویاهای بزرگتری فکر می کند. 

 


سردار آزمون (5.5 از 10)


بعد از بازی در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد که دروازه قطر با او قهر بود و او نتوانست گلزن سال 96 ایران لقب گیرد. این مهاجم 21 ساله در این دیدار به گوچی ترجیح داده شد اما شانس مانع آن شد تا دروازه حریف را باز کند. آزمون می‌توانست در این دیدار برد تیم ملی را پر رنگ‌تر و خیال کی‌روش و هواداران را در دقایق پایانی راحت کند اما کم‌دقتی مانع وقوع این امر شد و اکنون منتظریم او در بازی برابر چین و در آزادی این اتفاق را جبران کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.