جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی
جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی

همدان|"شهید شمسی‌پور" تعصبی خاص برای تفحص پیکر مطهر شهدا داشت

همدان|"شهید شمسی‌پور" تعصبی خاص برای تفحص پیکر مطهر شهدا داشت







فرمانده سپاه انصار‌الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه "شهید شمسی‌پور" تعصبی خاص نسبت برای تفحص پیکر مطهر شهدا داشت، گفت: شهید شمسی پور مشتاقانه در سخت‌ترین و صعب‌العبورب ترین مناطق غرب کشور برای تفحص شهدا اقدام می‌کرد .

همدان|

به گزارش خبر‌گزاری تسنیم از همدان، سردار مظاهر مجیدی شامگاه یکشنبه در یادواره "شهید علی شمسی پور و شهدای مدافع حرم همدان " ضمن تبریک ماه مبارک شعبان و تقدیر و تشکر از خانواده‌های معزز شهدا اظهار داشت:" شهد علی شمسی‌پور یکی از نخبگان تیپ 32 انصار‌الحسین(ع) همدان بود که حدود 20 سال در این لشگر انجام وظیفه کرد و منشا خدمات ارزنده و بزرگی برای استان در عرصه‌های گوناگون بود.

وی تصریح کرد: زمانی که این شهید والا مقام در گردان پیاده و غواصی خدمت می‌کرد و چه در هنگامی که در تربیت‌بدنی لشگر و سپاه استان بود و حتی زمانی که از سپاه جدا شد و دوباره لباس بسیجی پوشید تا بتواند بار دیگر رسالت‌های بزرگ خود را انجام دهد منشا خدمات ارزشمندی بود.

فرمانده سپاه انصار‌الحسین(ع) استان همدان افزود: زمانی که در زندگی شهید شمسی‌پور نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که ایشان همیشه رو به تعالی بوده است و نقطه سکونی را در زندگی ایشان نمی‌بینیم.

وی روابط عمومی بسیار بالا و حسن اخلاق را از ویژگی‌های شهید شمسی‎پور برشمرد و افزود: ایشان با هر شخصی متناسب با سن و سال خودش رفتار می‌کرد و کمتر کسی را در جامعه ‌می‌توان یافت که دارای همچین ویزگی‌های باشد.

سردار مجیدی با اشاره به جایگاه و احترام خاصی که جامعه ورزشی همدان برای این شهید بزرگوار قائل است، گفت: زمانی که مسئولیت جامعه ورزش را برعهده داشت روابط حسنه‌ای را با ورزشکاران بر‎‌قرار می‌کرد و در این حوزه نیز منشا خیر و برکت برای ورزش استان همدان بود.

وی با بیان اینکه امروز فقدان و نبود شهید شمسی‌پور بیش از کذشته احساس می‌شود، افزود: این شهید بزرگوار با روحیه و متانتی که داشت در جامعه ارتباطش را با پایین‌ترین سطح جامعه برقرار می‌کرد.

فرمانده سپاه انصار‌الحسین(ع) با بیان اینکه شهید شمسی‌پور در دوران دفاع مقدس زحمات بی‌شماری را متحمل شد، گفت: در این 30 سال که در سپاه خدمت کرد یک‌ قدم برای خود برنداشت و حتی پس از بازنشستگی نیز به فکر مال و منال دنیا نبود.

وی با اشاره به تعصب و نگرانی شهید شمسی‌پور نسبت به تفحص پیکر‌های باقی‌ مانده شهدا جنگ تحمیلی ابراز کرد: این شهید بزرگوار آشنایی کامل به مناطق کشور عراق داشت و هرگاه که به‌همراه ایشان به تفحص پیکر‌های شهدا می‌رفتیم حضور ایشان قوت قلبی به همراهان می‌داد گویی یک لشگر همراه ما بود و کوچک‌ترین نگرانی و دلواپسی را کسانی که با وی همراهی می‌کردند به دل راه نمی‌دادند.

سردار مجیدی گفت: اگر آدرس و نشانی از یک شهید مفقود‌الاثر به شهید شمسی‌پور داده ‌می‌‎شد ایشان مشتاقانه در سخت‌ترین و صعب‌العبورب ترین مناطق غرب کشور برای تفحص اقدام می‌کرد و ساعت‌ها وقت می‌گذاشت و با افراد زیادی تبادل نظر می‌کرد تا بتواند پیکر‌های مطهر شهدا را پیدا کند.

وی افزود: در این اواخر شهید شمسی‌پور زمانی که از تفحص پیکر‌های شهدا برای یک الی دو هفته فراغت پیدا می‌کرد تلاش و پیگیری زیادی را برای حضور در جبهه جنگ در سوریه از خود بروز می‌داد و نهایت ایشان نیز به همراه سایر رزمندگان برای مدت کوتاهی توفیق حضور در سوریه نائل شد.

سردار مجیدی بیان کرد: این شهید بزرگوار علی‌رغم مدت زمان اندکی که در سوریه حضور داشت اما جایگاه و مجبوبیت خاصی در بین رزمندگان و مدافعان حرم دست یافته بود و در همین مدت کوتاه حضور در جبهه سوریه هنوز برنگشته بود نامه‌ای از قرارگاه امام حسین(ع) ارسال شد که طی آن درخواست شده بود این شهید بزرگوار به عنوان نیروی اطلاعات و عملیات در سوریه حضور داشته باشد.

فرمانده سپاه انصار‌الحسین(ع) با بیان اینکه شهادت در چهره شهید شمسی‌پور هویدا بود اظهار داشت: خداوند به ایشان توانایی و برکتی داده بود که وقت و زندگی خود را وقف اسلام و نظام جمهوری اسلامی کرده بود.

وی کمبود‌ها و مشکلات کنونی کشور را ناشی از ضعف مدیریتی برشمرد و افزود: امروز که به وضع مدیریت کشوری نظاره ‌می‌کنیم به وضوح جای خالی افرادی نظیر این شهید معزز در مدیریت کشور احساس می‌شود و با تمسک به روح شهدا و پیروی ازسیره رفتاری و اخلاقی این عزیزان بسیاری از مشکلات کشور مرتفع می‌شود.

فرمانده سپاه انصار‌الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه فرمابشات مقام معظم رهبری در وجود شهید علی شمسی پور تجلی کرده است عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های ایشان برقرای ارتباط سریع و کارآمد با نسل جوان بود و این در حالی‌است که امروز در کشور ما بسیار جوان تحصیل کرده وجود دارد که بی‌شک با استفاده از نیرو و ظرفیت قشر جوان بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

سردار مجیدی اقتدار امروز کشور را حاصل جان‌فشانی شهدا و رزمند‌گان جان برکف برشمرد و تصریح کرد: در مسائل اقتصادی، امنیتی و فرهنگی حضور چنین افرادی امروز بیش از گذشته احساس می‌شود، افرادی کم توقع که برای اعتلاء اسلام و انقلاب بسیار زحمت کشیدند.

میلاد زندی

انتهای پیام/م

۲۶ میلیارد تومان برای پاکسازی سطح شهر همدان اختصاص یافت

همدان| ۲۶ میلیارد تومان برای پاکسازی سطح شهر همدان اختصاص یافت









رئیس شورای شهر همدان گفت: شهرداری همدان امسال ۲۶ میلیارد تومان برای پاکسازی سطح شهر اختصاص داده است.

همدان| 26 میلیارد تومان برای پاکسازی سطح شهر همدان اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان ابراهیم مولوی شامگاه شنبه در مراسم رونمایی از ماشین‌‌آلات جدید مدیریت پسماند شهرداری و تقدیر از برگزیدگان مسابقه بزرگ دانش‌آموزی اظهار داشت: شرایط اقلیمی  و جغرافیایی کشور و خشکسالی که  متاسفانه طی چند سال گذشته به چالشی جدی در  کشور تبدیل شده است می‌طلبد همگی ما در پاسداشت و حفظ و حراست محیط زیست و به خصوص صرفه‌جویی در مصرف منابع آبی بیش از گذشته کوشا باشیم.

وی با اشاره به رویداد همدان 2018 افزود: در شهر زیبای تبریز بحث پایتخت گردشگری کشور‌های جهان اسلام توسط ریاست جمهوری  افتتاح شد و تمام تلاش ما بر این مبنا است که پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی را در همدان به بهترین شکل میزبان باشیم.

مولوی خصلت میزبانی را از ویژگی‌های همدانی‌ها برشمرد و گفت: از همه شهروندان همدانی تقاضا می‌کنم محیط، فضا، سیما و منظر شهر را به صورتی آماده کنیم که لایق و شایسته استقبال از میهمانان باشد و بتواند میهمان‌نوازی مردم همدان را به منصه ظهور برساند.

امسال شهرداری همدان 26 میلیاردتومان برای پاکسازی سطح شهر اختصاص داده است

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری همدان از هزینه 26 میلیارد تومانی برای جمع‌آوری، حمل و دفن پسماند و پاکسازی سطح شهر خبر داد و گفت: هر شهروند همدانی روزانه 760 گرم زباله تولید می‌کند.

حسین سیبی ضمن تبریک  روز جوان و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در شهر همدان روزانه 420تن زباله تولید می‌شود که از این میزان سهم هر شهروند همدانی روزانه760 گرم زباله می‌باشد.

وی افزود: در سال 97 مقرر شده که شهرداری همدان هزینه‌ای معادل 26 میلیارد تومان برای جمع‌آوری، حمل و دفن پسماند و پاکسازی  شهر هزینه کند.

سرپرست سازمان پسماند شهرداری گفت: در جهت کاهش تولید زباله‌های شهر همدان و تفکیک پسماند از مبداء و حفظ محیط زیست، موضوع آموزش شهروندی در نیمه دوم سال 1396در دستور کار قرار گرفت و بیش از 60 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی  در 320 مدرسه  شهر همدان توسط آموزش‌گران مجرب مهارت‌های لازم را آموختند.

وی عنوان کرد: مسابقه‌ای درخصوص مدیریت پسماند برگزار شد که نزدیک به 3 هزار اثر از دانش‌آموزان  به دبیر‌خانه جشنواره ارسال شد که امشب از 75 اثز برگزیده و مدیران مدارسی که  دارای آثار برتر هستند در این مراسم  تقدیر و قدردانی می‌شود.

سیبی با اشاره به اینکه در راستای تفکیک پسماند‌های شهر همدان، تعداد 12 دستگاه کانکس برای جمع‌آوری پسماند‌های خشک و ترویج فرهنگ جداسازی پسماند در سطح شهر فعال است گفت: در طرح استقبال از بهار 97 برای تشویق شهروندان به تفکیک و جداسازی پسماند علاوه بر توزیع مواد شوینده،  برگه‌های قرعه‌کشی  به ارزش تقریبی 40 میلیون تومان  نیز توزیع گردید که امروز از 12 نفر از برندگان این طرح تقدیر می‌شود.

وی  تصریح کرد: در راستای تکالیف سازمانی، اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان را سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان برای خرید 17دستگاه ماشین‌آلات و 1200 باکس جمع‌آوری پسماند را برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان اختصاص داده است.

حق شهروندان بهرمندی از شهری زیبا، پاکیزه و به دور از آلودگی است

رئیس کمیسون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان با بیان اینکه الگو‌سازی شایسته و صحیح در مدارس تضمین آینده است، اظهار داشت: از سازمان مدیریت پسماند شهرداری تشکر می‌کنم، چرا که این سازمان تفکیک زباله را از مبداء آغاز کرد و سپس در مدارس فرهنگ‌سازی و الگو سازی صحیح را دنبال کرد.

رضوان سلماسی با بیان اینکه به عنوان یک دغدغه حق تمامی شهروندان است که شهری زیبا، پاکیزه و به دور از آلودگی بهره‌مند باشند افزود: آینده ما بسته به محیط زیست است و همه باید در کنار یکدیگر سعی در دوستی و اخوت بیشتری با محیط زیست داشته باشیم و اگر هر فردی بتواند کیسه پلاستیک زباله کمتری هم مصرف کند به محیط زیست خدمت  بزرگی کرده است.

وی با بیان اینکه از آموزش و پرورش و شهرداری  که در راستای ارتقا فرهنگ آشتی با محیط زیست کارهای مثبتی را انجام داده‌اند تشکر می‌کنم و ابراز کرد: همه باید در کنار یکدیگر در نقش سفیر محیط زیست ظاهر شویم و اگر آب و خاک مملکت را دوست داریم باید برای استفاده بهینه و تخریب کمتر این فضا دست در دست یکدیگر دهیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری نیز ضمن تبریک سالروز تاسیس شوراها گفت: شوراها تکمیل کننده حرکت نظام جمهوری اسلامی در یک نظام دینی مردم سالارانه است.

کامران گردان اظهار داشت: با توجه به اقتصادی شدن شهرها و بالا رفتن سطح معیشت، گرایش به شهرنشینی نزد مردم افزایش یافته است و کارهایی که در چرخه اقتصادی امروز وارد شده بحث پسماند نسبت به گذشته بیشتر شده و این باعث آسیب به محیط زیست و زیر ساخت‌ها شده است.

وی با بیان اینکه روزانه 420 تن زباله در همدان دفن می‌شود تصریح کرد: با دفن روزانه این حجم وسیع  از زباله در همدان شیر‌آبه زباله‌ها آسیب‌های جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کند.

میلاد زندی

انتهای پیام/م

"مشکلات زیست‌محیطی" با رهاسازی نخاله‌های ساختمانی در طبیعت تشدید می‌شود

همدان|"مشکلات زیست‌محیطی" با رهاسازی نخاله‌های ساختمانی در طبیعت تشدید می‌شود







شهردار همدان با بیان اینکه روزانه مقدار زیادی نخاله‌های ساختمانی در طبیعت رها می‌شود گفت: اگر در این زمینه چاره‌‌اندیشی نشود مشکلات جدی را برای محیط زیست ایجاد می‌کند.

همدان|

به گزارش خبر‌گزاری تسنیم از همدان، عباس صوفی شامگاه شنبه در مراسم رونمایی از ماشین آلات جدید سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه بابت فرهنگ‌سازی  مناسب بازیافت از مدیریت پسماند همدان تشکر ‌می‌کنم،  اظهار داشت: بحث محیط زیست چند سالی است که به شکل جدی در رسانه‌ها و محافل مطرح می‌شود و یکی از عوامل مخرب در این حوزه، بحث عدم مدیریت پسماند است.

وی افزود: در مساله مدیریت پسماند موضوع زباله‌ها، نخاله‌ها و سایر مواردی که توسط انسان به صورت طبیعی و غیر طبیعی انجام ‌می‌شود باید مورد توجه قرار گیرد.

شهردار همدان با بیان اینکه در همدان روزانه 500 تن زباله تولید می‌شود، گفت: متاسفانه شاهد روز‌افزون انباشت نخاله و زباله در سطح شهر هستیم و میزان تولید و انباشت روزانه زباله در همدان با احستاب سایر شهرستان‌ها به 1000 تن نیز می‌رسد.

وی با بیان اینکه روزانه چند صددستگاه خودروی حامل نخاله‌های ساختمانی در طبیعت رها می‌شود عنوان کرد: اگر  در این زمینه چاره‌ اندیشی نشود مشکلات جدی را برای محیط زیست ایجاد می‌کند.

صوفی با تاکید به اینکه چالش بعدی در حوزه مدیریت پسماند، بحث زباله‌های عفونی است، ابراز کرد: مساله زباله‌های عفونی معضلات و مخاطرات جدی را برای سلامت شهروندان ایجاد کرده  است.

وی با اشاره به دفن زباله‌های غیر عفونی در همدان گفت: روزانه در  همدان 1000تن زباله دفن می‌شود که این مساله می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را برای سلامت  شهروندان ایجاد کند.

وی تصریح کرد: بهترین راهکار در این حوزه بحث فرهنگ‌سازی مدیریت پسماند است  که  خوشبختانه در این ارتباط گام‌های موثری برداشته شده است و در سازمان مدیریت پسماند در کنار همه کار‌های اجرایی برای بحث تفکیک زباله‌های تر و خشک، تولید برق و کود کمپوست تلاش‌های بسیاری انجام شده است.

شهردار همدان با بیان اینکه سال گذشته در بحث مدیریت پسماند به 70 هزار همدانی آموزش داده شده است، گفت: در این حوزه  نکته بسیار مهم  بحث فرهنگ‌سازی است و امیدوارم که روزی فرا رسد که در شهر همدان یک کیلو زباله نیز دفن نشود و با توجه غنای فرهنگی و رویکرد مسئولانه شهروندان در آینده‌ای نزدیک بتوانیم در زمینه مدیریت پسماند در کشور بی‌رقیب باشیم.

میلاد زندی

انتهای پیام/م

همدان| رزمندگان در دوران دفاع مقدس سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را اسوه خویش قرار دادند

همدان| رزمندگان در دوران دفاع مقدس سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را اسوه خویش قرار دادند







معاون تهذیب حوزه علمیه قم با بیان اینکه رزمندگان در دوران دفاع مقدس سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را اسوه خویش قرار می‌دادند، گفت:آنان بدون کوچک‌ترین تزویر و ریا با عشق و خالصانه پای در نبرد حق علیه باطل گذاشتند.





همدان| رزمندگان در دوران دفاع مقدس سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را اسوه خویش قرار دادند

به گزارش خبر‌گزاری تسنیم از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم یادبود شهیدان "سید محمد باقر حجازی و سید جعفر حجازی" اظهار داشت: ماه مبارک شعبان، ماه پیامبر(ص) است و این دو شهید سادات از سلاله پیامبران هستند و در ماه مبارک شعبان توصیه بر  شناخت پیامبر اکرم (ص) است که ما همه وجود خودمان را مدیون این شخصیت و اهل بیت(ع) هستیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم با اشاره به اعمال و مناسک ماه مبارک شعبان گفت: در مفاتیح بر استغفار و توبه و صلوات در این ماه تاکید بسیار شده است، اما عمق معنای ماه مبارک شعبان بر مبنای پیامبر شناسی است.

وی با بیان اینکه رسول خدا(ص) اسوه حسنه انسان‌ها است، تصریح کرد: در شخصیت پبامبر(ص) حقایقی وجود دارد که وی را از سایر بشر متمایز می‌سازد وگرنه ایشان نیز بعد بشری خوردن، خوابیدن، ازدواج ، امرار معاش، کسب و کار نیز در زندگی‌اش جاری و ساری بود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه انبیاء شاهدان امت هستند و پیامبران شاهد بر شاهدان  هستند افزود: پیامبر(ص) گل سر سبد عالم هستی است و جایگاه، مقام و شخصیت رسول خدا(ص) در نزد خدا والا‌ترین است.

وی با بیان اینکه در احادیث و روایات بر تفکر در ماه مبارک شعبان تاکید شده است، بیان کرد: پیامبر (ص) شخصیت نکویی دارد که حضرت علی(ع) می‌فرماید؛ "انا عبد من عبید محمد" من غلام پیامبر(ص) هستم.

معاون تربیتی حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند سبحان فرشته‌ای را مامور آموزش مهارت‌های زندگی و فرامین الهی به پیامبر(ص) برگزیده بود گفت: تمام  اعمال و رفتار ایشان تحت تربیت خدا و توسط فرشته الهی انجام شده است.

وی افزود: حضرت علی(ع) می‌فرماید؛ هر آنچه که پیامبر(ص) از فرشته الهی را می‌آموخت من نزد ایشان نیز فرا می‌گرفتم و هنگامی که فرشته وحی بر رسول خدا(ص) نازل شد من نیز صدای شیطان و صدای شیون و ناراحتی شیطان از معبوث شدن حضرت محمد(ص) را شنیدم.

وی با اشاره به رحلت پیامبر(ص) در سن 65 سالگی گفت: ایشان قادر نبود انحراف، انحطاط، شیطان‌زدگی و زمین خوردن‌های اخلاقی و عقیدتی انسان‎ها را نظاره کند چرا که رسول‌ خدا(ص) نسبت به مسلمین رئوف و رحیم بر هر دو جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی به نسل جوان توصیه کرد: الگوی خود را غرب قرار ندهید و فرکانس‌های وجودی جسم خود را با تباهی و سستی همراه نکنید.

وی با بیان اینکه که مومنان دستورات الهی را بدون کوچک‌ترین تردیدی انجام می‌دهند، عنوان کرد: ایمان اگر به مرحله جذب و  بینش رسید، انسان با تمام وجود دستورات و فرامین الهی را روی چشم می‌گذارد.

وی با اشاره یه اینکه رزمندگان و غیور مردان جبهه‌های جنگ تحمیلی مسیر سیر و سلوک عرفانی را به صورت جهشی پشت سر گذاشتند، تصریح کرد: رزمندگان سیره پیامبر و  اهل بیت(ص) را اسوه خویش قرار می‌دادند و بدون کوچک‌ترین تزویر و ریا با عشق و خالصانه پای در نبرد حق علیه باطل می‌گذاشتند.

معاون حوزه علمیه قم بیان کرد: هر شخصی سیره ائمه اطهار و اهل بیت(ع)  را چراغ راه خود قرار دهد بی‌شک در دو دنیا سعادتمند است و امیدوارم در این شب‌ها‌‎ و روزها که خاموشی جهان را فراگرفته است با ظهور یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) دنیا بار دیگر روی صلح و وفا را نظاره کند.

میلاد زندی

همدان|افزایش چشمگیر کشفیات مواد مخدر در همدان؛ ۳۱۰ توزیع‌کننده دستگیر شدند

همدان|افزایش چشمگیر کشفیات مواد مخدر در همدان؛ ۳۱۰ توزیع‌کننده دستگیر شدند













رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان از رشد ۴۲۷ درصدی کشفیات مواد مخدر در فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبرداد و گفت: در همین رابطه ۳۱۰ نفر توزیع کننده و ۹۳ معتاد متجاهر نیز دستگیر شدند.








همدان|افزایش چشمگیر کشفیات مواد مخدر در همدان؛ 310 توزیع‌کننده دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سرهنگ هادی نجاریان ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان اظهار داشت: اکثر باند‌های مافیایی مواد مخدر که قبلا در این شهرستان به سوداگری مرگ می‌پرداختند به دلیل شدت عمل و برخورد قاطعانه پلیس با سوداگران، از همدان کوچ کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم قضاوت منصفانه‌ای داشته باشم ، تعامل و همکاری‌هایی که در زمینه مقابله، پیشگیری و درمان مواد مخدر در بین دستگاه‌های ذیربط و مسئول در شهر همدان انجام می‌شود در کشور کم‌نظیر است.

رئیس پلیس مواد مخدر همدان با اشاره به اینکه کشفیات مواد مخدر در این شهرستان تریاک، هروئین، حشیش و سایر مواد مخدر بوده است، افزود: حشیش بیشترین ماده مخدر کشف شده است که افزایش 13 درصدی داشته است.

وی از رشد 427 درصدی کشفیات مواد مخدر در فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته سخن به میان آورد و گفت: در همین رابطه 310 نفر توزیع کننده و 93 معتاد متجاهر نیز دستگیر شدند.

نجاریان با بیان اینکه از سال 96 توجه به تهدید‌های پیرامونی در دستور کار اداره مبارزه با مواد مخدر همدان قرار گرفت عنوان کرد: به صورت پبرامونی طرح پاکسازی مراکز علمی و آموزشی در تقاط آلوده در دستور کار قرار گرفت و در همین ارتباط 3200 نفر نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.⁩

وی گفت: در مجموع نسبت به سال گذشه 40 الی 45 درصد افزایش کشفیات و 10 الی 15 درصدافرایش دستگیری را در شهر همدان شاهد بوده‌ایم.

میلاد زندی