جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی
جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی

همدان| شهدا برای اعتلای اسلام بالاترین سرمایه خود را فدا کردند

همدان| شهدا برای اعتلای اسلام بالاترین سرمایه خود را فدا کردند







فرماندار همدان با بیان اینکه اعتلای کلمه اسلام و پیروی از ولایت فقیه مهمترین وصیت شهداست، گفت:شهدا برای اعتلای اسلام بالاترین سرمایه خود را فدا کردند.

همدان| شهدا برای اعتلای اسلام بالاترین سرمایه خود را فدا کردند

به گزارش خبر‌گزاری تسنیم از همدان، علی تعالی صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز شهدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز سالگرد تاسیس سازمان بنیاد شهید به فرمان امام خمینی(ره) است و به‌نام روز شهدا نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه شهدا زنده و گواه بر رفتار مردم هستند و زندگی شهدا زندگی معنوی همراه با کرامات الهی است، اظهار داشت: عالی‌ترین مضامین و تعابیر را در راستای معرفی شهدا امام(ره) بیان کرده است که می‌فرمایند، شهدا عند ربهم برزقون هستند.

فرماندار همدان بیان کرد: در تجربه‌ها و خاطرات خانواده شهدا به مراتب مشاهده می‌کنیم برخی از خانواده‌ها شهدا با فرزند شهید خود ارتباط می‌گیرند و آلام و دردهای خود را التیام بخشیده‌اند و مشکلات و گرفتاری‌هایشان برطرف شده است.

وی امام خمینی را سرسلسله شهدای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در روایات آمده است که هر کسی خالصانه عزم و نیت شهادت داشته باشد، به طور قطع نام وی نیز در زمره شهدا قرار خواهد گرفت.

تعالی با بیان اینکه شهدا شمع محفل بشریت هستند، افزود: خداوند در قرآن می فرماید، شهدا در بهترین جایگاه و مرتبه الهی قرار دارند و شهادت نعمت و بشارت است.

وی با بیان اینکه زبان از توصیف عظمت شهدا ناتوان است، افزود:  پیامبر اکرم(ص) در وصف شهدا فرموده است، شهدا گواه بر انسان‌ها در دنیا و آخرت هستند و کسی که بر شهدا سلام و درود بفرستد، پاسخش را دریافت می‌کند.

فرماندار همدان با بیان اینکه شهدا برای اعتلای اسلام بالاترین سرمایه خود را فدا کرده‌اند، گفت : رسالت مسئولان و مردم در برابر شهدا بسیار سنگین است باید روز قیامت در برابر شهدا پاسخ‌گو باشیم.

وی اهداف شهدا را اعتلای کلمه اسلام، پیروی از رهبری و ولایت فقیه در هر عصر و زمانی دانست و گفت: جانبازان و ایثارگران نیز شهدا زنده هستند.

تعالی با بیان اینکه ایثار و از خودگذشتی شهدا نشات گرفته از باور و یقن به ارزش‌ها و اهداف‎شان است تاکید کرد: با مطالعه وصیت نامه‌های شهدا می‌توانیم به مناعت طبع، صفا و معنویت وجودی و ایمان و تقوی و خلوص نیت شهیدان بیش از گذشته آشنا شویم.

میلاد زندی


همدان | ۳۵ دوربین در شهر همدان تخلفات رانندگی را ثبت می‌کنند

همدان | ۳۵ دوربین در شهر همدان تخلفات رانندگی را ثبت می‌کنند











مشاور امور زیر بنایی استانداری همدان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ دوربین مدار بسته تخلفات رانندگی را در سطح شهر همدان ثبت و ضبط می‌کنند گفت: امیدوارم بتوانیم نوروز پیش‌رو را با حداقل تصادفات و تلفات رانندگی به پایان ببریم.

همدان | 35 دوربین در شهر همدان تخلفات رانندگی را ثبت می‌کنند

به گزارش خبر‌گزاری تسنیم از همدان،  موسی رسولی ظهر امروز در همایش همیاران پلیس و نشست رئیس پلیس راهور اظهار داشت: تعداد 15 هزار و چهارصد نفر کشته در طول یک‌ساله برابر با جمعیت یک شهر است و به تعبیری دیگر در سال 96 مساوی جمعیت یک شهرستان براثر حوادث رانندگی در جاده‌های کشور جان‌باخته‌اند.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که می‌دانید شهر‌های کشور بر اساس نرخ وقوع تصادفات رانندگی دسته‌بندی‌شده‌اند و اگر در این حوادث یک نفر از مردم کشور نیز کشته شود ناخوشایند و غیرقابل‌توجیه است.

رسولی عنوان کرد: همکاری و همیاری همیاران پلیس می‌تواند نقش و تأثیر قابل قبولی بر کاهش تصادفات رانندگی داشته باشد و امیدوارم بتوانیم نوروز پیش‌رو را با حداقل تصادفات و تلفات رانندگی به پایان ببریم.

وی گفت: مناسب‌سازی و ایمن‌سازی معابر درون‌شهری وظیفه شهرداری است که با مساعدت و همکاری سایر دستگاه‌های مسئول این مهم در استان همدان در حال انجام شدن است.

مشاور امور زیر بنایی شهرداری همدان تصریح کرد: در سال 96 با کمکی که از دولت دریافت شد در ابتدای سال تحصیلی توانستیم محدوده 300 مدرسه در سطح شهر را با مجهز کردن به تابلو و علائم راهنمایی رانندگی، خط‌کشی و نصب کف نوشته ایمن‌سازی کنیم.

وی بابیان اینکه مورد بعدی نصب دوربین‌های ثبت تخلف و نظارت در سطح شهر است گفت: با کمک مدیران ارشد استان و معاونت استاندار، پلیس و شورای شهر در حال حاضر 90 تصویر را از معابر مختلف شهر همدان داریم که از طریق 35 دوربین نظارتی این تصاویر برداشت می‌‎شود و در اختیار مرکز کنترل ترافیک شهری قرار دارد.

رسولی افزود: این دوربین‌ها برای ثبت و نظارت تخلفات رانندگی در محدوده شهر استفاده می‌شود و به‌طور یقین گامی مؤثر برای جلوگیری از حرکات خطرساز و حادثه‌آفرین رانندگی در سطح شهر است.

وی اظهار داشت: با کمک شما همیاران پلیس می‌توانیم ایمنی و آگاهی بیشتری را در هنگام رانندگی والدین در مسافرت‌های تجربه کنیم و مانند همیشه نیز پلیس و شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی با بهره‌گیری تمام امکانات در خدمت شهروندان عزیز هستند.

میلاد زندی

همدان|صحبت کردن با تلفن همراه مهمترین عامل تصادفات رانندگی‌است

همدان|صحبت کردن با تلفن همراه مهمترین عامل تصادفات رانندگی‌است










رئیس پلیس راهور استان همدان گفت:صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی جزء مواردی است که بیشترین نقش را در بروز تصادفات رانندگی ایجاد می‌کند.

همدان|صحبت کردن با تلفن همراه مهمترین عامل تصادفات رانندگی‌است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علی فکری ظهر امروز در همایش همیاران پلیس اظهار داشت: متأسفانه در سال جاری تعداد 15 هزار و چهارصد نفر از هم‌وطنان در تصادفات رانندگی کشته شدند که این تعداد افراد براثر حوادث رانندگی در معابر درون‌شهری و برون‌شهری جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راهور استان همدان با اشاره به اینکه زمانی تعداد خودروهای موجود در کشور 7 میلیون خودرو بود و سالانه 28 هزار نفر در حوادث رانندگی در جاده‌های کشور کشته می‌شدند عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 22 میلیون خودرو و 11 میلیون موتورسیکلت در کشور تردد می‌کنند اما خوشبختانه تعداد افراد کشته‌ شده به‌طور تقریبی پنجاه‌ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: این‌که آمار فوتی‌های تصادفات و سوانح رانندگی در کشور کاهش پیدا کرده است حاصل همکاری و همیاری پلیس، اورژانس، صداوسیما، شهرداری‌ها، اصحاب رسانه و همیاران پلیس است.

سرهنگ فکری تماس تلفنی هنگام رانندگی، برخورد خودرو با گاردریل، نبستن کمربند ایمنی سرنشینان و خستگی و خواب‌آلودگی راننده را از عوامل مؤثر در بروز حوادث رانندگی برشمرد و تأکید کرد: ما به‌ تمامی عوامل پلیس تذکر داده‌ایم که نسبت به صحبت‌های همیاران پلیس اهتمام جدی داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف رانندگی والدین می‌توانید موضوع را به پلیس اطلاع دهید.

وی گفت: پلیس نیز موظف است بنا بر درخواست فرد همیار پلیس نسبت به جریمه راننده خاطی اقدام کند و یا به خواست وی با ارائه تذکر جدی راننده را نسبت به خطرات ناشی از عدم رعایت قوانین آگاه کند.

فکری بابیان اینکه از همیاران پلیس تقاضا دارم درصورتی‌که والدین قوانین را رعایت نمی‌کنند با رعایت ادب و احترام تذکر لازم را بدهند و افزود: چراکه وقتی درصحنه برخی از حوادث رانندگی حاضر می‌شویم صحنه‌های بسیار دل‌خراشی را نظاره می‌کنیم.

وی از همیاران پلیس خواست: کارت شناسایی همیار پلیس خود را در ایام سفرهای نوروزی به همراه داشته باشند و در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات با ارائه تذکر جدی به والدین خاطرنشان کنند که شما همیار و دهم کار پلیس هستید.

رئیس پلیس راهور استان گفت: از همیاران پلیس می‌خواهم تابلوها و علائم راهنمایی رانندگی را بیاموزند و هرکجا مشاهده شد که والدین سرعت، سبقت و توقف غیرمجاز و سایر تخلفات رانندگی را انجام دادند تذکر لازم را ارائه کنند.

وی گفت: اولین موردی که از شما همیاران پلیس انتظار می‌رود این است که کمربند ایمنی خود را به محض سوار شدن در خودرو ببندید و به والدین و سایر سرنشینان نیز یادآوری کنید که حتماً کمربند ایمنی خود را ببندند.

رئیس پلیس راهور استان افزود: صحبت کردن با تلفن همراه موقع رانندگی جزء مواردی است که بیشترین نقش را در بروز تصادفات رانندگی ایجاد می‌کند و اگر هنگام رانندگی تلفن همراه زنگ خورد به والدین گوشزد کنید در یک جای مطمئن توقف کنند و بعد از پایان تماس مجدد مسیر را ادامه دهند.

وی بابیان اینکه همیاران پلیس هوشیار باشند که والدین زمان رانندگی از تنقلات و آشامیدنی‌ها استفاده نکنند، گفت: بچه‌ها باید به والدین خود تذکر دهند که بعد از دو ساعت رانندگی بین 10 الی 15 دقیقه در یک مکان امن توقف کنند و بعد از استراحت و رفع خستگی باقی مسیر را طی کنند.

 فکری افزود: سال گذشته تصادف رانندگی را شاهد بودیم که عامل تصادف منجر به فوت
براثر حوادث پرت ناشی از خوردن چای که منجر به سقوط وسیله نقلیه در گردنه آوج شد تمامی سرنشینان یک خودرو سواری در آتش سوختند و حتی جسدی نیز از آن‌ها به دست نیامد.

 رئیس پلیس راهور استان همدان گفت: مجموعه پلیس راهور در ایام نوروز در آماده‌باش کامل است و چنانچه در معابر و جاده‌های داخل شهر و بیرون شهر مشکلی پیش آمد نزد همکاران ما بیایید.

وی تصریح کرد: زمان نوروز و تعطیلات با توجه به اینکه بیشتر مردم به مسافرت می‌روند خیلی برای پلیس راهور دارای اهمیت است و امیدوارم با کمک شما همیاران پلیس بتوانیم تصادفات و حوادث رانندگی را به حداقل آمار ممکن رسانیم و در کنار یکدیگر نوروز شاد و به‌یادماندنی را سپری کنیم.

میلاد زندی

همدان|سود بالای تسهیلات بانکی مانع جدی در افزایش بهره‌وری تولید محصولات آبزی است

همدان|سود بالای تسهیلات بانکی مانع جدی در افزایش بهره‌وری تولید محصولات آبزی است






مدیرشیلات همدان با بیان اینکه مکانیزاسیون‌سازی واحدهای تولید آیزیان یکی از بحث‌های عمده شیلات استان است، گفت: سود بالای تسهیلات بانکی مانع جدی در تحقق افزایش بهره‌وری و پایداری تولید محصولات آبزی در استان همدان است.

همدان|سود بالای تسهیلات بانکی مانع جدی در افزایش بهره‌وری تولید محصولات آبزی است

به گزارش خبر‌گزاری تسنیم از همدان، علی دولو ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مدیریت شیلات استان در حوزه آبزی‌پروری و توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری در سال‌های گذشته نیز توفیقات خوبی داشته است و البته با توجه به پتانسیل‌های عظیم استان در این حوزه، عرصه برای فعالیت‌های بیشتر نیز فراهم است.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی در این حوزه، کارهای بسیاری انجام شده است و سعی شده از شیوه‌های نوین، تجهیزات، مکانیزه کردن مزارع و گونه‌های جدید استفاده کینم و فعالیت‌ها را توسعه دهیم.

مدیرشیلات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار و ثبیت شغل برای افراد فعال در این عرصه را از مهم‌ترین اهداف شیلات همدان برشمرد و گفت: پایداری تولید و افزایش سرانه مصرف ماهی را در دو حوزه تولید و مصرف از دیگر هدف‌های مد نظر شیلات همدان است.

 دولو افزود: در سال جدید ماهیان سرد‌آبی و بچه ماهی قزل‌آلا در 244 استخر پرورش
ماهی رهاسازی شده است .

وی با بیان اینکه یک میلیون و دویست هزار قطعه بچه ماهی کپور در استخر‌های سطح استان رهاسازی شده و این تعداد نیز در حال حاضر موجود است که این تعداد در 593 واحد آبزی‌ پروری فعال در استان رهاسازی شده است.

مدیرشیلات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تعداد واحدهای آبزی پروری فعال در استان همدان را 837 مورد برشمرد و عنوان کرد: که از این تعداد برخی واحدها مشارکتی و تعدادی نیز جزء مشاغل خانگی بوده است.

وی تعداد واحدهای پرورش ماهیان زینتی در سطح استان را 48 مورد برشمرد و گفت: پیش بینی می‌کنیم که در این حوزه تعداد 4 میلیون قطعه بچه ماهی برای ما به ارمغان داشته باشد.

دولو با بیان اینکه 10 واحد تولید بچه ماهی قزل‌آلادر استان فعال است افزود: این تعداد بچه ماهی با تخم‌ریزی و حد واسط عمل کردن زمینه تولید 24 میلیون بچه ماهی در یازده ماهه گذشته سال را باعث شده است.

وی با بیان اینکه تعداد 53 با مجوز مشاغل خانگی در سال جاری موافقت شده است، گفت: مشاغل خانگی شامل واحد‌های تولید ماهیان زینتی نیز می‌شود و در همین راستا 10 فقره پروانه مجوز برای این واحدها صادر شده است که در مجموع 50 تن ظرفیات واحد‌های تولیدی افزایش پیدا کرده است.

مدیرشیلات سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در بحث آموزش با هفت شرکت خدمات فنی قرارداد منعقد شده است، گفت: با دو شرکت دیگر نیز در آستانه عقد قرارداد هستیم که در مجموع 2500 نفر از بانوان استان روش‌های صحیح طبخ آبزیان را در این دوره‌های آموزشی فرا‌ می‌گیرند.

وی افزود: تعداد این دوره‌های آموزشی طبخ آبزیان ویژه بانوان 100 مورد است که تا کنون
تعداد 80 دوره از این کلاس‌ها برگزار شده و 2 هزار نفر از بانوان نیز در این کلاس‌ها آموزش دیده‌اند.

دولو عنوان کرد: در حوزه تولید آبزیان برای 150 نفر از علاقه‌مندان و فعالین در این عرصه کلاس‌های آموزشی برگزار شده است و برای 350 باقی‌‌مانده نیز در سال آینده دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی حوزه بیمه را یکی از زیر ساخت‌های تولید محصولات شیلات برشمرد و تصریح کرد: بر همین مبنا نیز واحد‌های تولید آبزی استان تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است و دوره‌های آموزشی نیز برلای فعالین آبزی پروری سطح استان برگزار شده است.

مدیرشیلات سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:توافق‌نامه‌هایی با صندوق توسعه بانک کشاورزی استان در راستای حمایت و بیمه طرح‌های آبزی ‌پروری منقعد شده است و هر اتفاقی که برای این واحد‌ها رخ دهد در غالب این طرح قابل پیگیری است.

وی با بیان اینکه مکانیزاسیون‌سازی واحدهای تولید آیزیان یکی از بحث‌های عمده شیلات استان است اعلام کرد: سود بالای تسهیلات بانکی مانع جدی در محقق سازی این مهم است که با برطرف شدن موانع می‌توانیم به افزایش بهره‌وری و پایداری تولید دست پیدا کنیم.

مدیرشیلات سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن قدردانی از استاندار همدان گفت: ستاد رفع موانع که در استانداری تشکیل می‌شود و ریاست آن با شخص استاندار است، نشان‌دهنده سعی و اهتمام مسئولان استان برای فراهم کردن شرایط و تسهیلات به بهترین نحو ممکن برای این حوزه است.

دولو گفت: باتوجه به کمبود منابع آبی یکی از راههای افزایش بهره وری تولید شیلات و آبزیان است که می‌تواند بستر افزایش تولید محصولات متنوع آبزی، پایدار سازی تولیدات را باعث شود و راه‌کاری مناسب و موثر برای جلوگیری ازمهاجرت روستانشینان به شهرها است.

وی فرهنگ‌سازی و تبلیغ برای مصرف محصولات دریایی را گام موثر برای افزایش سرانه مصرف آبزیان در جامعه برشمرد و افزود: تولید زمانی پایدار و باثبات می‌‎شود که در کنار آن الگوی مصرف نیز وجود داشته باشد.

وی گفت: در حوزه پرورش و تکثیر زالوی طبیعی سعی بر این بوده است که محصول به نام استان همدان صادر شود و بازاریابی انجام  و بازار هدف نیز برگزیده شده است و زمانی که محصول به وزن ایده‌آل برسد، زالوی طبیعی استان نیز همانند ماهی قزل‎آلا و کپور استان به کشور عراق و افغانستان صادر می‌شود.

میلاد زندی

همدان|مادران و همسران شهدا دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده‌اند

همدان|مادران و همسران شهدا دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده‌اند









استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بانوان نقش کلیدی و مهمی را در مسیر رشد و بالندگی نظام و انقلاب اسلامی دارند، گفت:مادران و همسران شهدا دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کردند.

همدان|مادران و همسران شهدا دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده‌اند

به گزارش خبر‌گزاری تسنیم از همدان، حجت‌الاسلام مرتضی قلیچ‌ خانی‌فرد ظهر امروز در ویژه برنامه مادران آسمانی اظهار داشت: شما مادران، همسران و خواهران شهداء اسباب این شدید که جوان‌ها جرات و جسارت حضور در جبه‌های جنگ را پیدا کنند و این جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) نیز می‌فرمایند، شما خواهران ایمانی و مسلمان سبب‌ساز شدید که برادر‌های رزمنده در وادی شهادت، ایثار و جان‌فشانی ورود پیدا کنند.

این جانباز مدافع حرم با بیان اینکه در طول تاریخ نقش و تاثیر‌گذاری بانوان در شکست و پیروزی‌ها به تثبیت رسیده است عنوان کرد: در واقعه جانگداز و تاریخ‌ساز کربلا حضور شیر‌ زنانی هم‌چون حضرت زینب(س) قوت قلب و تسلی‌ بخش لشکر مسلمین بود.

قلیچ خانی‌‌فرد گفت: ثمره تربیت و سیره ائمه اطهار(ص) باعث شده است که اکنون شاهد شکل‌گیری بزرگترین لشکر جهان اسلام متشکل از تمام قومیت‌های شیعه و سنی، کشور‌های افغانستان، پاکستان، لبنان، عراق، سوریه و ایران باشیم که با جان و دل و تا آخرین قطره خون از حرم بی بی زینب(س) دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به آسمانی بودن نگاه و تفکر مادران شهداء گرانقدر عنوان کرد: مادر چهار شهید زمانی به محضر امام خمینی(ره) شرف‌یاب شدند و عکس دو شهید را به امام نشان دادند و هنگامی که این مادر بزرگوار و ایثارگر می‌خواستند عکس شهید سوم را نیز خدمت ایشان تقدیم کنند متوجه بغض امام خمینی(ره) می‌شود، مادر چهار شهید عکس‌ها را جمع می‌کند و خطاب به ایشان می‌گوید،چهار شهید تقدیم انقلاب اسلامی نکرده‌ام که اشک رهبر انقلاب را نظاره کنم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهید سید حسین علم‌الهدی نمونه و الگویی بارز برای کسانی است که می‌خواهند کار فرهنگی تاثیر‌گذاری را انجام دهند، گفت: این شهید والا مقام ثمره تربیت اسلامی و اخلاقی، مادر و پدری مبارز، نستوه و ایثارگر بود که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل خوش درخشید.

وی افزود: نوع تربیت، نگاه و رفتار والدین برای تربیت فرزندان به‌راه راست بسیار تاثیرگذار است، زیرا بنیه اعتقادی و فرهنگی و اخلاقی والدین زمینه و بستر شکل‌گیری شخصیت آینده‌سازان فردای کشور را رقم خواهد زد.

روحانی جانباز مدافع حرم با بیان اینکه خانواده شهدا و به خصوص مادران و همسران شهدا دین بزرگی بر انقلاب و نظام دارند تاکید کرد: نسبت به این نکته و مطلب نباید غافل شد که بانوان نقش کلیدی و مهمی را در مسیر رشد و بالندگی نظام و انقلاب برخوردار هستند و همواره در نگاه کلان مدیریتی کشور نیز برای جایگاه و نقش بانوان در جامعه ارزش خاصی منظور گردیده است.

وی بزرگترین معضل پیش‌روی جامعه را در شرایط فعلی فضای مجازی برشمرد و تاکید کرد: متاسفانه فرهنگ استفاده از فضای مجازی در بین افراد جامعه به خوبی تبین و توضیح داده نشده است و دشمن سعی دارد از این فضا سوء استفاده کند.

قلیچ خانی با اشاره به اینکه تساوی حقوق زن و مرد در جامعه میسر و ممکن نیست، عنوان کرد: صحبت از تساوی حقوق زن و مرد یک بازی به‌شدت ابلهانه است زیرا جنس مونث و مذکر هرکدام دارای توانایی منحصر بفرد هستند و مطرح کردن این صحبت‌ها از جهل و نادانی برخی افرادنشات می‌‎گیرد.

وی گفت: با توجه به ظرافت و توانایی‌های بانوان هیچ‌گاه اسلام حضور در صف اول مبارزه و جهاد را جزء وظایف بانوان محسوب نکرده است و اگر مادری فرزندی مبارز و صالحی را تربیت کند و به میدان نبرد بفرستد بی‌شک در نزد خدای متعال ارج و قرب وی با رزمندگان جهاد و مبارزه یکسان است.

روحانی جانباز مدافع حرم افزود: امیدوارم با یاری و استعانت از خدای متعال و امام عصر(عج) در هرپست و مقامی که هستیم، بتوانیم به خوبی وظایف خود را انجام دهیم و شرمنده امام شهدا،شهدا گرانقدر، خانواده معزز و گرامی شهداء نباشیم.

به گزارش تسنیم در پایان این مراسم  با اعطاء لوح تقدیر از خانواده‌های شهیدان والا مقام و معززی همچون شهید حمید و عباس کوروش همدانی، شهید علی اصغر روشن زاده، شهید مصطفی احمدی روشن، شهید محمد رستمی، شهید حسن میرزا آقاجانی شهید سردار ابراهیمی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

میلاد زندی