جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی
جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی

همدان| شبکه‌های اجتماعی زمینه بروز اختلافات خانوادگی را افزایش داده است

همدان| شبکه‌های اجتماعی زمینه بروز اختلافات خانوادگی را افزایش داده است





استاد حوزه و دانشگاه گفت:شبکه‌های اجتماعی درحال حاضر وقت، سرمایه انسانی و اجتماعی قشر عظیم کابران را اتلاف می‌کند و زمینه بروز اختلاف خانوادگی و انحرافات اجتماعی را افزایش داده است.

همدان| شبکه‌های اجتماعی زمینه بروز اختلافات خانوادگی را افزایش داده است

به گزارش خبر‌گزاری تسنیم از همدان،حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون شامگاه سه‌‌شنبه در نشستی پیرامون "سبک زندگی ایرانی- اسلامی" با بیان اینکه در حال حاضر میزان استفاده افراد جامعه از شبکه‌های اجتماعی به مرز هشدار رسیده است اظهار داشت: طبق تحقیقات معاونت سیمای رستنه ملی ، مردم کشورمان روزانه بیش از 4 ساعت را در شبکه‌های مجازی سپری می‌کنند.

وی استفاده ناصحیح از شبکه‌های مجازی را تهدید جدی برای خانواده‌ها برشمرد و افزود : شبکه‌های اجتماعی به مکانی برای تخلیه احساس و هیجان زودگذر افراد جامعه تبدیل شده است.

کارشناس مسائل تربیتی، فضای مجازی را همانند غریبه‌ای توصیف کرد که در جمع‌های خانوادگی حضور پیدا کرده است و افزود: البته نمی‌توان تاثیرات مثبت رسانه‌ها و فضای مجازی را نادیده گرفت، ضمن اینکه افراد جامعه باید دانش استفاده مفید و کارکرد مثبت وسایل ارتباط جمعی را بیاموزند.

وی محتویات فضای مجازی را دارای اعتبار کوتاه مدت و زودگذر برشمرد و عنوان کرد: شبکه‌های اجتماعی درحال حاضر وقت، سرمایه انسانی و اجتماعی قشر عظیم کابران را اتلاف می‌کند و زمینه بروز اختلاف خانوادگی و انحرافات اجتماعی را افزایش داده است.

تراشیون، مطالعه و کتاب‌خوانی را جایگزین مناسب فضای مجازی برشمرد وتاکید کرد: کتاب به عنوان یک جاگزین بسیار مناسب، ضمن پوشش بهینه وقت افراد اهل مطالعه قادر است به رشد و اعتلای اجتماعی و فرهنگی فرد و جامعه منجر شود.

وی آسیب‌های احتمالی که کانون خانواده‌های ایرانی را ممکن است درگیر کند در چهار دسته تقسیم بندی کرد و گفت: تغییر الگوی سبک زندگی، دخالت بیجای اطرافیان در زندگی زوجین، عدم توانایی حل مسئله نزد افراد جامعه و اشتغال خانم‌ها در بیرون از منزل می‌تواند کشمکش و درگیری در خانواده را باعث شود.

 تراشیون یکی از عوامل درگیری و تنش در خانواده‌ها را ناشی از دخالت نزدیکان زوجین برشمرد و ابراز داشت:دیگران باید بنابر ضرورت فقط نقش مشورت دهنده را برای سایر افراد جامعه ایفا کنند و نباید اشخاص به خودشان اجازه دهند در زندگی و تصمیم گیری‌های دیگران دخالت کنند.

وی یکی از نمود‌های عینی تغیییر الگوی سبک زندگی ایرانیان را استفاده روز افزون از غذا‌های به اصطلاح فست فود برشمرد و گفت: به طور میانگین مردم ایران سالیانه124 هزار میلیارد تومان را برای خرید غذاهای آماده و فست فود هزینه می‌کنند.

کارشناس معارف سیمای جمهوری اسلامی ایران عدم ثبات شخصیت و عدم توانایی حل مسئله را یکی دیگر از چالش‌های کنونی جامعه ایران برشمرد و عنوان کرد: متاسفانه برخی اقوام و خویشاوندان با دخالت در زندگی دیگران تاثیرات منفی را بر روح و روان و زندگیاشخاص بر جای می‌گذارند.

وی حضور بانوان را در محیط‌های اجتماعی باعث دوگانگی و تضاد نقش برای این طیف از افراد جامعه برشمرد و گفت: مسئولان کشور باید رفاه اجتماعی را در جامعه افزایش دهند تا دیگر بانوان نیاز به اشتغال درمحیط بیرون از منزل را احساس نکنند.

تراشیون گذراندن وقت با کودکان را نوعی تربیت قلمداد کرد و افزود: وقتی ارتباط بین والدین و کودک کاهش می‌یابد فاصله و گسست فکری و اعتقادی رقم می‌خورد و بچه‌ها دیگر در این شرایط از بزرگتر‌ها حرف شنوی ندارند.

وی گفت: خستگی و تنش‌های روحی و روانی ناشی از استرس‌های محیط کار می‌تواند سلامت مردان و زنان شاغل در اجتماع را تحت تاثیر قرار دهد و کارکردهای نامطلوبی را در زمینه عدم دقت و رسیدگی به تربیت فززندان، درگیری و از هم گسستگی کانون خانواده، طلاق عاطفی و در نهایت متارکه دائمی زوجین را برجای گذارد.

میلاد زندی

همدان| نخستین جشنواره هنر خوارزمی در همدان برگزار شد

همدان| نخستین جشنواره هنر خوارزمی در همدان برگزار شد





نخستین جشنواره خوارزمی با محوریت هنر در مجتمع فرهنگی عین القضات همدانی برگزار شد.

همدان| نخستین جشنواره هنر خوارزمی در همدان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، نفیسه حیدری شامگاه پنجشنبه با بیان اینکه هدف از حضور در این جشنواره تقویت بعد خلاقیت و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان است اظهار داشت: از آنجا که نوجوانان فضای هنری را خیلی دقیق نمی‌شناسند در این جشنواره سعی ما آشناسازی دانش‌آموزان با ابداعات، ابزارها و متدهای جدید هنری است.

حیدری عنوان کرد: فراتر از همه این موارد در جشنواره هنر خوارزمی بیشتر سعی و تلاش عوامل برگزاری نمایشگاه فراهم ساختن فضای شادی و نشاط برای نوجوانان است.

وی افزود: این جشنواره که در گروه سنی نوجوان و در بین مدارس متوسطه اول شهر همدان برگزار می‌شود کارهای خوب هنری با سطحی قابل قبول را شاهد هستیم که می‌تواند در آینده فضا‌ و فرصت‌های زیاد کارآفرینی را برای دانش‌آموزان ایجاد کند.

حیدری با اشاره به اینکه در جشنواره هدفمند ساختن ذهنیت دانش‌‌آموزان مد نظر قرار گرفته است عنوان کرد: نوجوانان علی‌رغم سن کم دارای روح بزرگی هستند و اگر ذوق و توانایی این عزیزان در مسیر صحیح قرار گیرد زمینه شکوفایی هنری، هوش روانی، هوش شخصیت و هوش تصویری و در نهایت اعتماد بنفس را برای نواجوانان به ارمغان خواهد آورد.

دبیر جشنواره هنر خوارزمی با بیان اینکه آثار حاضر در نمایشگاه کارهای ترکیبی است ابراز کرد: رشته خاصی مد نظر نبوده است و هنرمندان نوجوان آثار نقاشی، خطاطی و کلاژ که ترکیبی از نقاشی و خطاطی است را در جشنواره شرکت داده‌اند.

وی با بیان اینکه با تمامی مدارس شهر همدان برای بازدید از نمایشگاه هماهنگی صورت پذیرفته است گفت: برای مسئولان استان و شهرستان نیز دعوت نامه ارسال شده است

وی ابراز امیدواری کرد: دانش‌آموزان مشتاق در کنار درس اجازه فعالیت‌ در عرصه هنری را نیز برخوردار باشند و توانایی و هنرشان را که در این مجموعه فرا‌ می‌گیرند را مورد استفاده قرار دهند.

حیدری افزود: این امر نیاز به همیاری و مساعدت والدین دارد دانش‌‌آموزان باید در کنار درس روزانه خود فضا‌های هنر را نیز دنبال کنند چرا که هنر ابزار توانمند‌سازی هوش خلاق بچه‌ها است.

دبیر جشنواره موفقیت را مجزا از خوشبختی برشمرد و گفت: با ارزش‌ترین نکته برای بچه‌ها داشتن و نشاط در کودکی و خوشبختی در آینده است، بچه‌ها اگر این خوشبختی را لمس نکنند در آینده ممکن است در عین موفقیت احساس ارز‌ش‌مندی نسبت به خود نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در پایان جشنواره هنر خوارزمی همدان سحر زارع‌زاده (مدرسه توللی امجد نفر اول)، امیر مهدی موسوی (شهدای دانش‌آموز)، پانیذ طاعتی(علمی)، علی صادقیان (صیاد شیرازی ) و آیلار عباسی(فرزانگان یک) عناوین برتر را به خود اختصاص دادند و به مرحله استانی مسابقات راه یافتند.

میلاد زندی

همدان|‌‌حضور شهید همدانی‌ و مدافعان حرم سبب ناکامی دشمنان در منطقه شد

همدان|‌‌حضور شهید همدانی‌ و مدافعان حرم سبب ناکامی دشمنان در منطقه شد








عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حضور شهید همدانی‌ و شهدای مدافع حرم سبب ناکامی نقشه شوم دشمنان در منطقه شد گفت:تمامی امت اسلامی باید با یکدیگر رشد کنند و نباید حال که انقلاب اسلامی در ایران به ثمر رسیده است دیگر امت‌های اسلامی فراموش شوند.

علی آقا محمدی 2

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان علی آقا محمدی شامگاه پنجشنبه در یادواره اولین شهید دوران مبارزات  انقلابی همدان با بیان اینکه حضور در مجلس گرامیداشت شهید "جمشید شرف‌خانی " را  سعادتی بزرگ برای  خود می‌دانم اظهار داشت: امیدوارم بازگویی خاطرات پیروزی انقلاب اسلامی در این ایام بتواند جریان‌های اجتماعی و نظام فکری جامعه را با حوادث آن سال ها آشنا سازد.

وی با اشاره به اینکه شحصی که پای در مبارزه حق علیه باطل بر‌دارد پیروزی‌اش حتمی است تصریح کرد:نسل جوانان در آن سال‌ها در شرایطی از امام خمینی(ره) تبعبت کرد که تصور پیروزی وجود نداشت.

نماینده اسبق مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمامی کشور‌های قدرتمند دنیا در زمان شاه حامی حکومت پهلوی بودند، گفت: چنان‌که بعد از خلع محمد رضا پهلوی، سران جمهوری خلق چین برای میانجیگری به ایران آمدند.

وی با بیان اینکه جوانان در آن برهه از تاریخ کشور خود را مکلف به انجام تکلیف می‌دانستند، ابراز داشت: در آن دوران "لا حول ولا قوه الا بالله" مبنا بود زیرا هر قدرتی که منشا و مبنایی غیر از پروردگار داشته باشد چیزی جز خیمه شب بازی نیست.

آقا محمدی با اشاره به شخصیت انقلابی و اخلاقی آیت‌الله ملاعلی همدانی گفت: در مراسم تشیع جنازه آخوند ملاعلی همدانی برای اولین مرتبه تظاهرات جدی در همدان علیه حکومت پهلوی تشکیل شد و شعار "مرگ بر شاه" سر داده شد.

وی همدان را اولین شهری برشمرد که در زمان جنگ تحمیلی در خاک عراق عملیات نظامی انجام داد و افزود: همین الان نیز شهر همدان سرشار از امکانات و استعداد است اما متاسفانه نگاه به امکانات موجود خرد بینانه است.

وی شهر همدن را مهد تحول‌ها در گذر ایام عنوان کرد و گفت: یکی از اشکالات همدانی‌ها خردبینی است، مادامی که نگاه کلا نگرانه در اذهان عمومی جایگزین تفکر خرد نشود، توفیق زیادی حاصل نمی‌شود.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهر همدان در کشور بی‌نظیر است، عنوان کرد: من جزء به جزء نعمت‌های همدان را می‌دانم، قدر این را شهر بدانید و با کوچک‌ شمردن امکانات اجازه ندهید نعمات از کف برود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت :هنگام سخنرانی در قم مرتب به من گوشزد می‌شد مراعات کنم، زیرا به سبب خفقان دوران ستم‌شاهی هر لحظه ممکن بود ساواک به آنجا بیاید و تمامی نفرات دستگیر و کانون نیز برای همیشه تعطیل شود.

وی با بیان اینکه تمامی آحاد اقشار و مردم کشور در وقوع انقلاب اسلامی سهم دارند تاکید کرد: همگی مردم در کنار یکدیگر بساط حکومت پهلوی را برانداختند و اگر انقلاب را به عده، شخص یا اشخاص خاصی بنویسیم از آرمان‌های انقلاب اسلامی عدول کرد‌ه‌ایم.

آقامحمدی جبهه نهضت آزادی و جبهه ملی را شریک پشت پرده آمریکا برشمرد و عنوان کرد: این دو دسته سیاسی هنوز اعتقاد دارند باید با این کشور بیعت کرد ، حتی اینها سر موضع خود هستند و گمان می‌کنند چون آمریکا از انقلاب اسلامی سال 57 حمایت به عمل نیاورده است. در ایران انقلابی رخ نداده است.

وی سازمان مجاهدین،گروهک فرقان و حدید را نیز غده‌های سرطانی اوایل انقلاب برشمرد و گفت: شهید مدنی نیز توسط همین تروریست‌ها به شهادت رسید زیرا این سازمان‌ها به راحتی آب خوردن جان انسان‌های بی‌گناه را ‌می‌گرفتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تا زمانی که حضرت ولی عصر(عج) حضور نکند مبارزه جبهه اسلام علیه ظلم ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: تمامی امت اسلامی باید  با یکدیگر رشد کنند و نباید حالا که انقلاب اسلامی در ایران به ثمر رسیده است دیگر امت‌های اسلامی را فراموش کنیم.

آقامحمدی با بیان اینکه سردار شهید همدانی در سوریه 80 هزار بسیجی جان برکف تربیت کرد افزود: دشمنان برای منطقه توطئه‌ها در سر داشتند اما حضور سردار همدانی‌ها و سایر شهدای مدافع حرم نقشه‌های شوم مزدوران تکفیری را در عراق و سوریه خنثی کرد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری اهتمام و دغدغه خاصی نسبت به از میان برداشتن مفاسد اداری و اقتصادی کشور دارند، گفت: ایشان به مراتب از مسئولان کشور خواسته‌‌اند تا نسبت به مبارزه علیه فساد، رانت‌خواری و سایر جرایم مالی و اقتصادی به طور قاطع برخورد کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به در پیش بودن یوم الله 22 بهمن اظهار داشت:امیدوارم همه اقشار و آحاد جامعه با عزم جدی در کنار یکدیگر  39 امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیریم و اصل نظام اسلامی را تثبیت کنیم.

میلاد زندی

همدان|‌هیچ فرد منصفی نمی‌تواند استقلال ارزشمند پس از انقلاب را نادیده بگیرد

همدان|‌هیچ فرد منصفی نمی‌تواند استقلال ارزشمند پس از انقلاب را نادیده بگیرد





تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه ملت ایران با نثار خون خود انقلاب اسلامی را به ثمر نشاند گفت: هیچ فرد منصفی نمی‌تواند پیشرفت و استقلال ارزشمند به‌دست آمده پس از انقلاب را نادیده بگیرد.

آیت الله سعیدی امام جمعه قم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در آئین تجلیل از برترین‌های حلقه‌های صالحین ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی یک تحفه و هدیه الهی به ملت شریف ایران بود.

وی با بیان اینکه ملت شهید پرور و ولایت‌مدار ایران به یاری خدا، انقلاب اسلامی را رقم زدند، تصریح کرد: با وجود تمامی نقایص، کمبود‌ها و برخی سوء تدبیرها، انقلاب اسلامی دستاورد‌های قابل اتکا و عظیمی را نیز برای کشور و مردم به همراه داشته است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تواسته است شعار‌هایی که اوایل انقلاب مطرح بود را جامه عمل بپوشاند، گفت: استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشور، آزادی و جمهوری اسلامی بعد از انقلاب در کشور معنا و مفهوم پیدا کرد.

وی با بیان اینکه هیچ فرد منصفی نمی‌تواند استقلال فعلی کشور را نادیده بگیرد، عنوان کرد: با وجود تمامی دشمنانی که در چهار جهت جغرافیایی و به‌واسطه حضور در کشور‌های همسایه، ما را به قول خود احاطه کرده‌اند، اما تاکنون دشمنان میهن و مردم به لظف خدا و رشادت مرزداران دلیر، نتوانسته‌اند یک وجب از خاک و تمامیت ارضی کشورمان را به تصرف خود در بیاورند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) آزادی را دومین ره‌آورد انقلاب اسلامی برشمرد و ابراز کرد: قبل از وقوع انقلاب به هیچ وجه در کشور آزادی فردی و اجتماعی وجود نداشت و سراسر کشور را خفقان و خاموشی فرا گرفته بود.

وی دولت غاصب صهیونیستی و آمریکای جنایتکار را دو حامی اصلی حکومت سرنگون شده طاغوت عنوان کرد و افزود: با پشتیبانی و حمایت کشور‌های بیگانه، دولت خائن پهلوی و ماموران مزدور و خودفروخته ساواک به هر شکل ممکن که دوست می‌داشتند در مملکت رفتار می‌کردند.

 سعیدی با بیان اینکه آمریکایی‌ها حتی در خصوصی‌ترین شئونات زندگی محمد رضا پهلوی و فرح دیبا نظارت داشتند، تاکید کرد: بهترین منبع برای مطالعه و فهم عمق خود‌فروختگی شاه مخلوع کتاب دو جلدی است که توسط فردوست، یار دیرین و هم‌دانشگاهی محمد رضا پهلوی به رشته تحریر درآمده است.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران برای از میان برداشتن حکومت ننگین پهلوی رنج و مرارت‌های بی‌شماری را متحمل شدند، گفت: اعلامیه‌ها و رساله‌های امام (ره) را در شرایط سخت و در زیر زمین منازل چاپ می‌شد و در آن برهه از تاریخ ملت ایران با خون خود انقلاب را به ثمر نشاند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) نقش امام خمینی(ره) را در سازماندهی و استقرار انقلاب اسلامی غیرقابل توصیف برشمرد و گفت: امام خمینی(ره) همچون جد پاک و مطهرش پیغمبر(ص) هیچ‌گاه دل در گرو تعلقان دنیوی نداشت و انگیزه ایشان حصول رضایت خدا و اهل بیت(ع) بود.

وی با اشاره به اینکه معنا و مفهوم دو واژه مستکبر و مستضعف را مردم بوسیله اعلامیه‌های امام خمینی(ره) متوجه شدند، تاکید کرد: این دو واژه قرآنی مفهومی فراتر از مفاهیم رایج را دنبال می‌کند، زیرا منظور از واژه مسکتبر و مستضعف در بعد امور فرهنگی و دینی است.

 سعیدی مستکبر عالم را ابلیس برشمرد و اذعان کرد: شیطان چون مستکبر بود به انسان سجده نکرد و از دستور خدا سرپیچی کرد امروز نیز مستکبر کسی است که فکر، تمدن و فرهنگ
دیگری را می‌رباید.

وی واژه مستضعف را نیز دارای بعد فرهنگی برشمرد و افزود: مستضعف فرهنگی کسی‌است که فکر و تمدن خود را همانند تقی‌زاده روشنفکرنما، وطن فروش و خود فروخته در دوران رضا خان کشور و ملت را تحت سیطره مطلق فرهنگی، بیگانگان می‌دانست.

مدرس حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه در کشور و در بین جوانان فضا برای استعمار فکری و تقلید از بیگانگان مساعد است و آثار و عواقب مخرب ‌ این استعمار نوین را می‌توان در رایج شدن روز افزون مدپرستی و مدگرایی در جامعه بوضوح مشاهده کرد.

وی با اشاره به اینکه کشور در حال حاضر رتبه 17 جهان را در حوزه تولید علم برخوردار است، تصریح کرد: به لطف خدا و ثمره دانش جوانان این مرز و بوم در حال حاضر پیشرفت‌های بسیار خوب علمی داشته‌ایم و دانش بومی هسته‌ای، پزشکی و صنعت نانو را به سایر کشورهای جهان صادر می‌کنیم.

وی هدف از آفرینش انسان بر روی کره زمین را رسیدن به تکامل و سعادت توصیف کرد و اظهار داشت: هر کدام از شما اگر بتوانید با تفکر انقلابی و بسیجی مسیر زندگی یک نفر را تغییر دهید همین برای سعادت دنیا و آخرت شما کفایت می‎‌‌کند.

سعیدی بر لزوم نظارت هرچه بیشتر بر فضای مجازی تاکید کرد و گفت: شما خواهران و برادران بسیجی نیاز است تا با تفکر انقلابی و اسلامی خطرات و آسیب‌های پیدا و پنهان فضای مجازی را برای جوانان تشریح و تفسیر کنید.

وی افزود: امیدوارم همگی ما مسئولان در هر پست و مقامی که مشغول خدمت به کشور و مردم هستیم بتوانیم گام‌های موثر و مفیدی را در جهت توفیق روز افزون خدمت به جامعه و نسل جوان برداریم.

میلاد زندی

همدان| مشکلات مردم توسط ‌مجلس خبرگان منعکس می‌شود

همدان| مشکلات مردم توسط ‌مجلس خبرگان منعکس می‌شود






نماینده مرد م همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مطالبات و مشکلات مردم توسط اعضا کمیسیون‌های مجلس خبرگان منعکس می‌شود، گفت: در موقع لزوم مسائل را با مسئولان نیز در میان می‌گذاریم.

آیت‌الله موسوی اصفهانی

به گزارش خبر‌گزاری تسنیم از همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی بعد از ظهر امروز در دیدار با نخبگان بسیجی استان ضمن تسلیت ایام شهادت جانگداز فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را با یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهداء انقلاب اسلامی گرامی می‌داریم.

وی با اشاره یه اینکه خدا را شاکریم که بعد از رحلت امام(ره)، سکان هدایت انقلاب را مقام معظم رهبری برعهده گرفت تصریح کرد: امیدواریم که بتوانیم همانند ایشان و یاران جان برکفش راه و آرمان‌های انقلاب و امام(ره) را ادامه دهیم.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری پیگیری مطالبات مردم را به مجلس خبرگان واگذار کرده است، گفت: به دستور مقام معظم رهبری کمیته‌ای هشت نفره از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری برای گرد آوری و پیگیری مطالبات مردم تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه به طور قطع و با توجه به اهمیت و اولویت مشکلات جامعه، این مهم از مسئولان کشور مطالبه خواهد شد، افزود: مردم باید مطالبات و مشکلات خود را با مسئولان مطرح کنند و خبرگان نیز از جانب خود، پیگیر مشکلات و مطالبات مردم خواهند بود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بصیرت و ژرف‌بینی مقام معظم رهبری ابراز کرد: اوایل امسال ایشان در دیدار با اعضا خبرگان تاکید کرد که اگر مشکلات مردم منعکس و مخابره نشود، مردم و جامعه دچار مشکلات  خواهند شد و در آن جلسه هم به اعضا خبرگان یادآوری شد که باید مطالبات مردم را دریافت و منعکس کنند.

مدیر حوزه علمیه همدان با بیان اینکه مطالبات و مشکلات مردم توسط اعضا کمیسیون‌های مجلس خبرگان منعکس می‌شود، گفت: در موقع لزوم مسائل را با مسئولان نیز در میان می‌گذاریم و بعضی مسئولان را نیز به صورت حضوری در مجلس خبرگان خواسته‌ایم تا پاسخگو باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: برای رفع مشکلات جامه باید بسیج همگانی متشکل از نمایندگان خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و مشارکت مردم شکل بگیرد.

آیت‌الله موسوی‌اصفهانی حضور در مجلس خبرگان را ثمره توفیق الهی و اعتماد مردم همدان برشمرد و تاکید کرد: باید قبل از مطرح کردن مشکلات، نقاط امید بخش و مثبت جامعه نیز منعکس شود و نباید با انعکاس ناامیدی بهانه دست دشمن داد.

میلاد زندی