جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی
جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی

شهادت برایم ظاهرا ملموس‌ترین واژه و باطناً واژه‌ای ناآشناست

بازخوانی وصیت‌نامه شهید حسین سپهر؛

شهادت برایم ظاهرا ملموس‌ترین واژه و باطناً واژه‌ای ناآشناست

شهدا مظهر ایثار و فداکاری هستند بنابراین خبرگزاری ایسنا به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدام به بازخوانی وصیت‌نامه‌های شهدای استان کرده است.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، وصیت‌نامه شهدا حاوی نکاتی است که اسوه اخلاق، ایثار و رشادت است و این موضوع می‌تواند به عنوان مهمترین عامل برای مقابله با تهاجم فرهنگی مورد اهتمام بیش از پیش قرار گیرد.

حال دست به انتشار گزیده وصیت‌نامه شهید «حسین سپهر» تخریب‌چی اشکر 32 انصارالحسین(ع) همدان می‌زنیم.

بسم رب الشهداء و الصدیقین

قال الرسول (ص)

فَوقَ کُلِّ ذِی بِرٍّ بِرٌّ حتّى یُقتَلَ الرجُلُ فی سبیلِ اللّه ِ، فإذا قُتِلَ فی سبیلِ اللّه ِ فلیسَ فَوقَهُ بِرٌّ.

بالاى هر نیکوکارى، نیکوکار [دیگرى] است تا آنگاه که مرد در راه خدا کشته شود. پس، چون در راه خدا کشته شد، بالاتر از آن نیکى (ارزشى) وجود ندارد.

سلام، سلام بر عاشورا سلام بر کربلا سلام بر قطره قطره اشک سرخ لاله‌های گلگون وطن که در سر حدات پر می‌شوند. سلام بر آن عاشقانی که می شهادت را حسین‌گونه به کام خویش آشنا ساختند.

سلام بر آن بوی باروتی که از لوله سلاح بسیجی‌های شیردل برمی‌خیزد آن رزمندگانی که خاک آشنا به کفش‌هایشان توتیای چشم ماست. سخن از عشق است سخن از حماسه است. خدایا چه توانم گفت کوله بار معاصی را بر دوش می‌کشم.

از باران به درازای عمر آفتاب فاصله گرفته‌ام. مادیات چشم دلم را کور ساخته است. جوانه انسانیت در شوره زار معصیت دلم خشکیده است. برایم شهادت ظاهرا ملموس‌ترین واژه است و باطناً واژه‌ای نا آشنا.

خدایا یاریم فرما که تا از منجلاب گندیده این دنیای دُنی و فرومایه رهایی یابم و مسیر سعودی عرفانی را بسوی فلاح در پیش گیرم تا که شاید جبران معاصیم باشد. نمی‌دانم چه در انتظار است و در آخر سر به کجا خواهم سپرد.

خدایا از تو می‌خواهم که مرا آنچنانچه هادی باشی که جز تو نبینم، نگویم و نشنوم و مرگ برایم بمنزله پلی باشد که مرا از زندانی دردناک به جایگاه آباد و باغ زیبایی رهنمون سازد.

خدایا لیاقت شهادت را از تو می‌خواهم. لیاقت صعود به معراج، زندگی حقیقی، پرواز به ملکت اعلی.

خدایا چه خوش است در راهت چون حسین سر باختن و چون علمدارش ابوالفضل دو دست از کف دادن و چون حمزه قلب شکافتن و مظلومانه شهید شدن.

بار الها گنهکارم، عفوم کن و مرا به کرم عظیمت ببخش. دلم را عارفگونه ساز، عشق و عاشقیت را چاره عمرم قرار ده و ایمانم را معنا بخش، زندگیم را ثمر بخش و شهادت را خاتمه‌اش قرار ده.

بار الها، گر چه لیاقت شهادت ندارم اما تو کریم و رحمانی و اینگونه از کرمت بعید نیست یا ستار العیوب و یا غفار الذنوب.

و اما سخنی با پدر و مادر و خواهران و برادرم دارم.

پدر عزیزم، مادر مهربانم که از ابتدای زندگی تا انتها راهنما و مشوق فرزندتان در کارهای خیر بوده‌اید. چندین بهار اذیتتان کرده‌ام و زحمت‌هایتان را سپاس نگفته‌ام. طلب بخشش دارم و امیدوارم مرا عفو کنید و حلالم کنید.

و همچنین خواهران و برادرم و برادرانم.

مرا بخاطر اذیت و آزارهایی که کرده‌ام ببخشید و اما در برابر دشمنان راضی نیستم قطره اشکی بریزید و ضعف نشان دهید که حضرت زین‌العابدین(ع) و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها با وجود شهادت 10ها تن از عزیزانشان هرگز در برابر دشمن ضعف نشان ندادند و همچنین شما را سفارش می‌کنم به تقوی و نماز به موقع و تفکر و تعمق در قرآن و همچنین پر کردن اوقات بیکاری به برنامه‌های مفید.

سخنی دیگر ندارم و سلامت امام و فرج عاجل حضرت بقیه الله الاعظم لتراب مقدمه الفداء و پیروزی نهایی رزمندگان اسلام از خداوند باریتعالی خواستارم.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

انا اله و انا الیه راجعون

و من الله توفیق

حسین سپهر

31/1/1365

جبهه کردستان

ساعت 3 بعد از ظهر

لازم به ذکر است؛ شهید حسین سپهر متولد ۱۳۴۹ بوده و از رزمندگان نام آشنای گردان تخریب لشکر 32 انصارالحسین(ع) استان همدان که در عملیات کربلای 5 و در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود، پس از 30 سال، با تلاش جستجوگران نور به آغوش خانواده و همرزمانش بازگشت، در حال حاضر نیز تنها مادر ایشان در قید حیات است.


انتهای پیام

انواع تیپ‌های شخصیتی را بشناسیم

انواع تیپ‌های شخصیتی را بشناسیم

یک روانشناس بالینی در همدان گفت: شخصیت مجموعه‌ای از رفتار، کنش و فعالیت‌های یک فرد است که براساس ژنتیک و عوامل محیطی که در آن مکان متولد و رشد پیدا کرده، تشکیل می‌شود.

سیدحسین شامخی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: عوامل درونی و برونی یک فرد باعث می‌شود تا رفتارهای متفاوتی از خود نشان دهد بر همین اساس دانشمندان برای شناخت ابعاد شخصیت انسان و ارائه راهکار برای رشد و خودآگاهی بیشتر قادر به تقسیم این رفتارها شده و از آن به نام تیپ‌های شخصیتی یاد می‌کنند.

وی به بیان تیپ‌های شخصیتی پرداخت و عنوان کرد: اختلال شخصیت ضداجتماعی نوعی اختلال شخصیت است که در آن فرد نمی‌تواند با موازین اجتماعی سازگار شود و در قبال رفتارهایش احساس گناه و اضطراب ندارد، مشخصه این اختلال، اعمال مداوم ضداجتماعی یا خلاف قانون است، این افراد دارای شخصیتی بیمارگونه بوده که گاهی به عنوان مجرمان شناخته می‌شوند و متأسفانه دیده می‌شود به مواد الکلی و مخدر روی می‌آورند.

وی دومین تیپ را وسواس اعلام کرد و افزود: این افراد در ارتباط و معاشرت دچار مشکل هستند و نسبت به رفتارشان بیش از حد دقت دارند؛ به عنوان مثال نسبت به انجام درست یک کار به صورت افراطی و وقت‌گیر تردید و شک دارند و همواره می‌ترسند دچار حادثه ناگواری شوند، در امور دینی یا اخلاقی شک می‌کنند و به صورت مفرط دقت و تردید دارند، اغلب در فکر برنامه‌ریزی برای امور آینده هستند تا مبادا چیزی از کنترل آنها خارج شود. در تصمیم‌گیـری سرعت عمـل نـداشته و به طور مرتب در شک و تردید انتخاب روش صحیح در رسیدن بـه اهداف بـه سر می‌برند، گروهـی از وسواسـی‌هـا، «کندی رفتار» دارند یعنـی ساعت‌ها وقت خـود را صرف خـوردن غـذا، اصلاح صورت، مسواک زدن و یا مرتب کردن لباس‌ها و کمدها می‌کنند.

این روانشناس تیپ شخصیتی سوم را درون‌گرا و برون‌گرا اعلام کرد و گفت: افراد درون‌گرا علاقه‌ای به حضور در جمع نداشته و اغلب با مطالعه و فعالیت‌های ذهنی انفرادی خود را مشغول می‌کنند و عواطف و احساسات کمی دارند، گاهی افراد درون‌گرا را می‌توان در غالب کودکان اوتیسم مشاهده کرد اما افراد برون‌گرا بر خلاف درون‌گراها دوست و معاشران زیادی دارند.

شامخی تصریح کرد: تیپ‌های شخصیتی چهارم افراد وابسته هستند آنها خود را ضعیف، تهی و حقیر می‌پندارند و اعتماد به نفسشان بسیار پایین است، خود را صاحب‌رأی نمی‌دانند، برای کسب محبت و حمایت دیگران به اقدام‌های افراطی دست می‌زنند، این‌گونه افراد چون از قطع حمایت یا تأیید می‌ترسند، اغلب در ابراز مخالفت با سایر افراد، به ویژه کسانی‌که به آنها وابسته هستند، مشکل دارند.

وی در رابطه با تیپ وابسته خاطرنشان کرد: این افراد نیاز فراگیر و مفرط به حمایت شدن داشته و نیاز دارند دیگران مسئولیت بیشتری در زمینه‌های مهم زندگی او بپذیرند، برای کسب محبت و حمایت دیگران افراط می‌کنند، تا جایی‌که داوطلب انجام کارهایی می‌شوند که ناخوشایند هستند. در مواقع تنهایی به علت ترس زیاد از ناتوانی برای مراقبت از خود احساس ناراحتی یا درماندگی می‌کنند. در زمانی‌که یک رابطه صمیمانه قطع می‌شود مصرانه برای ایجاد رابطه دیگران به عنوان منبع مراقبت و حمایت به جستجو می‌پردازند.

این روانشناس بالینی تیپ پنجم را هیستیریک یا نمایشی عنوان کرد و ادامه داد: خصوصیات عمده این تیپ شخصیتی، توجه‌طلبی افراطی و آرایش ظاهری برای جلب توجه و همچنین داشتن رفتارهای هیجانی و نمایشی است، این قبیل افراد بسیار تلقین‌پذیر بوده و در روابط بین فردی، بیش از حد متعارف از خود صمیمیت نشان می‌دهند، در زمان‌های گذشته باور بر این بود که این تیپ را دختران نوبلوغ از خود به صورت طبیعی نشان می‌دهند.

شامخی افزود: تیپ ششم بوردرلاین یا مرزی است، این افراد اغلب از احساس مزمن پوچی و بی‌حوصلگی و نداشتن هویتی یکپارچه و هماهنگ شکایت دارند و دچار ابهام در هویت هستند.

وی با بیان اینکه این تیپ‌های شخصیتی اگر درمان نشود به سوی مزمن شدن کشیده می‌شود، عنوان کرد: بهتر است افراد با شناخت تیپ شخصیتی خود برای جلوگیری از حاد شدن این وضعیت برای درمان آن به کلینیک‌های روانشناسی مراجعه کنند.


انتهای پیام

اگر مشکل ندارید، به مشاور مراجعه کنید

اگر مشکل ندارید، به مشاور مراجعه کنید

سرپرست معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان همدان با بیان اینکه مراکز مشاوره نیروی انتظامی فیلترهای اجتماعی هستند، گفت: کار اصلی این فیلترها جلوگیری از ریشه‌ای و عفونی شدن اختلافات در بین خانواده‌ها و اجتماع است.

حسین بشری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: سال 73 برای نخستین‌بار موضوع مرکز مشاوره نیروی انتظامی مطرح شد که از سال 79 نخستین مرکز مشاوره نیروی انتظامی در همدان راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به رایگان بودن مراکز مشاوره نیروی انتظامی عنوان کرد: هدف از وجود چنین مراکزی در کشور پیشگیری از مشکلات و اختلافاتی بود که بر جامعه و فرد آسیب می‌رساند بر همین اساس تصمیم بر آن شد با کمک مشاوره از بسیاری از مشکلاتی که اجتماع را دچار ناآرامی می‌کند، پیشگیری کنیم.

بشری درباره اهداف مراکز مشاوره نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: در این مراکز به دنبال آن هستیم تا با پیشگیری از معضلات اجتماعی، افزایش دانش اجتماعی افراد، ارتقای سطح آگاهی و مهارت‌های زندگی امنیت مردم‌مداری را در جامعه حاکم سازیم.

سرپرست معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان همدان خانواده را پایه و اساس جامعه اعلام کرد و ادامه داد: تأثیرگذارترین نهاد در جامعه خانواده است بر همین اساس نگاه مراکز مشاوره ناجا به امر تحکیم بنیان خانواده به عنوان مهمترین نهاد جامعه معطوف است.

بشری تصریح کرد: مشاوران کلانتری در تلاش هستند یک پرونده خانوادگی که وارد کلانتری شده را قبل از اینکه به سطوح بالاتری برسد، مسأله و اختلافات را در نطفه خفه کنند.

وی با بیان اینکه مشکل بیشتر پرونده‌هایی که به مراکز مشاوره نیروی انتظامی ارجاع شده است، سطحی بوده، عنوان کرد: در اکثر مواقع مشاهده می‌شود مشکل افراد یک سوءتفاهم و تعارض زناشویی یا ناآگاهی نسبت به بعضی مسائل سطحی است اما برای همه پرونده‌هایی که از سوی کلانتری ارجاع می‌شود، مشاوران ما مداخله تأثیرگذار می‌کنند و با راهنمایی افراد جلوی عفونی شدن این مشکلات را می‌گیرند.

سرپرست معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان همدان با تأکید بر اینکه مراکز مشاوره برای جامعه یک نوع سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود، افزود: بسیاری از پرونده‌ها که به این مرکز ارجاع داده شده، با انجام چندین مشاوره به مصالحه انجامیده که این خود یک کمکی به قوه قضائیه است چرا که باری از دوش آنها برداشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال حدود 20 هزار نفر از خدمات مشاوره به طور مستقیم در کلانتری‌ها و در این مرکز مشاوره آرامش بهره می‌برند، یادآور شد: در حال حاضر در مرکز مشاوره آرامش 30 مشاور وجود دارد که جزء بهترین مشاوران استان بوده و در تمام کلانتری‌های سطح استان مستقر هستند و تجارب خاصی نسبت به حرفه خود دارند.

سرپرست معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان همدان اظهار کرد: افراد عادی که پرونده‌ای در کلانتری‌ها ندارند هم می‌توانند از خدمات مشاوره مرکز مشاوره آرامش بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه مرکز مشاوره آرامش در همه زمینه‌ها از جمله تحصیلی، خانوادگی، روان‌سنجی و ... به افراد مشاوره می‌دهد، گفت: در یکی از مراکز به خانواده‌های بازنشسته نیروهای مسلح مشاوره ارائه می‌شود اما افراد عادی هم می‌توانند برای مشاوره به آنجا مراجعه کنند.

بشری درباره موفقیت‌های کسب شده مرکز مشاوره آرامش گفت: از نقاط قوت این مرکز مشاوره می‌توان به داشتن برنامه‌های کیفی از جمله تحلیل جرائم و آسیب‌های روانی و اجتماعی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: برای ارائه خدمت به همشهریان، مشاوره فعال جزء برنامه این مرکز است که مشاوران از این طریق در حوزه‌های مختلف از جمله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و روانی در مساجد، مدارس و ... به آموزش همگانی می‌پردازند.

سرپرست معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان همدان در بخش دیگری از سخنانش به حدیث امام علی(ع) که می‌فرمایند «من بینایی‌ام را از دست دهم برایم آسانتر است تا بینشم را از دست دهم» اشاره و بیان کرد: نداشتن مهارت‌های زندگی مشکل بسیاری از افراد در استان است.

وی بینش اجتماعی، بصیرت و آگاهی را عامل بازدارنده از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: ثروت یا فقر دلیل بر موفق بودن افراد نیست، فردی که از این فاکتورها برخوردار باشد در هر قشر اجتماعی دچار مشکل نخواهد شد.

بشری با بیان اینکه همه نهادها باید کمک کنند، اشاره کرد: ما در حد توان خود می‌توانیم به افراد کمک کنیم اما ارتقای آگاهی مردم نسبت به مهارت‌های زندگی همکاری صداوسیما، رسانه‌ها و دیگر نهادها را می‌طلبد که خوشبختانه همکاری‌های خوبی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه اگر جامعه‌ای در حوزه مهارت‌های زندگی ضعیف عمل کند، آسیب‌پذیرتر می‌شود، تصریح کرد: با محکم‌تر کردن زیرساخت‌های خانواده زلزله‌های احتمالی آسیب کمتری بر خانواده و جامعه می‌رساند.

وی تصریح کرد: از طریق رسانه با ساخت فیلم‌های کوتاه باید تأثیرگذاری مشاوره به مردم اطلاع‌رسانی شود چرا که متأسفانه استفاده از مشاوره هنوز آنطور که باید خوب جانیفتاده و هنوز افرادی هستند که با دید منفی به مشاوره می‌نگرند اما این نگاه لازم است، تغییر کند.

بشری خاطرنشان کرد: افراد این موضوع را مدنظر قرار دهند که حتی اگر مشکلی هم ندارند باید از مشاوره بهره جویند؛ به عنوان مثال فردی دارای یک زندگی خوب است اما به مشاور مراجعه می‌کند تا بیاموزد این زندگی خوب، عشق به همسر، اخلاق پسندیده، چگونه و با چه راه‌هایی می‌تواند دوام و طول عمر بیشتری داشته باشد.

سرپرست معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان همدان درباره عملکردهای این مرکز عنوان کرد: ارائه 20 هزار مشاوره فردی، بهره‌‌مندی حدود 100 هزار نفر در سراسر استان در مساجد، دانشگاه‌ها و ... از خدمات آموزش مشاوره و توزیع حدود 100 هزار بروشور با عناوین مختلف در سطح استان در سال گذشته انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی را در برنامه خود برای به‌روز شدن مشاوران این مرکز داریم که بتوانند با اطلاعات جدید به افراد خدمت کنند.

وی به فصل‌نامه آرامش الوند اشاره کرد و افزود: مرکز مشاوره نیروی انتظامی همدان در جذب مخاطب موفق عمل کرده است و با بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد شهید، آموزش و پرورش، ارشاد و دیگر سازمان‌ها تعامل خوبی داشته‌ایم.

سرپرست معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان همدان با اشاره به جذب اعتماد مردم و با بیان اینکه خوشبختانه در این چند سال فعالیتی که داشته‌ایم همواره رازدار و امین مردم بوده‌ایم، عنوان کرد: این مرکز با شماره‌های 2182666 و 2182781 به صورت تلفنی به افراد مشاوره می‌دهد.


کاندیداتوری 463 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستای همدان

رئیس ستاد انتخابات استان همدان اعلام کرد

کاندیداتوری 463 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستای همدان

رئیس ستاد انتخابات استان همدان از ثبت نام ۴۶۳ داوطلب در نخستین روز ثبت نام پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان خبر داد.

محمدابراهیم الهی تبار در گفت و گو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: تا کنون ۴۶٣ نفر کاندیدای حضور در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان شده اند.

وی تصریح کرد: از مجموع ثبت نامی ها ۱۵۴ نفر در حوزه شهری و ۳۰۹ نفر در حوزه روستایی داوطلب شده اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان عنوان کرد: بیشترین داوطلب در حوزه روستایی در بخشداری قلقلرود با ۵۲ نفر و در حوزه شهری فرمانداری همدان با ۵۱ نفر ثبت نام کرده است.

گفتنی است؛ ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از امروز ٣۰ اسفند ٩۵ آغاز شد و تا ۶ فروردین ٩۶ ادامه دارد.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ٢٩ اردیبهشت ٩۶ و همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

رصد کلیه هتل‌ها و اماکن اقامتی استان همدان در ایام نوروز

معاون گردشگری استان همدان مطرح کرد

رصد کلیه هتل‌ها و اماکن اقامتی استان همدان در ایام نوروز

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: اقدامات نظارتی را در ایام نوروز به طور جد دنبال می‌کنیم به طوریکه کلیه هتل‌ها و اماکن اقامتی در سطح استان رصد می‌شوند.

علی خاکسار در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: به تأکید فراوان دکتر احمدی‌پور، رئیس سازمان گردشگری کشور و معاون رئیس جمهور مبنی بر برپایی نوروزی متفاوت با سال‌های گذشته، این امر به منظور ثبت جهانی نوروز در یونسکو انجام می‌پذیرد بنابراین باید مفاهیم و آئین‌های نوروزی را بیش از پیش به مردم معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم نوروزی شاد و متفاوت را برای شهروندان و میهمانان نوروزی رقم بزنیم، خاطرنشان کرد: جلسات متعددی برای فراهم این مهم در ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان داشتیم.

خاکسار در ادامه تصریح کرد: به عنوان هماهنگ‌کننده اماکن اقامتی و تجهیزات گردشگری و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و متولی گردشگری استان تحت پوشش اداره‌کل میراث فرهنگی استان هماهنگی لازم برای ایام نوروز انجام شدهاست تا ضمن اینکه اقدامات نظارتی را در ایام نوروز به طور جد دنبال می‌کنیم، کلیه هتل‌ها و اماکن اقامتی در سطح استان رصد شوند.

وی با بیان اینکه رضایت میهمانان و مسافران برای ما در اولویت است، افزود: امسال اگر موردی از تخلف در هتل‌ها و اماکن اقامتی گزارش شود، سفت و سخت پیگیری‌های لازم انجام می‌شود و هیچ‌گونه مماشات و تعارفی با صاحبان این اماکن نخواهیم داشت به طوریکه جریمه، تنزل درجه، ابطال پروانه و معرفی به تعزیرات حکومتی در انتظار هتلداران و مسافرخانه‌داران متخلف است.

وی درباره خانه‌مسافرهای بی‌مجوز گفت: امسال نیروی انتظامی، دادگستری، فرمانداری و استانداری و سایر دستگاه‌ها قول قطعی داده‌اند که با این مقوله برخورد جدی صورت گیرد چنانچه سال گذشته در این راستا 38 خانه‌مسافر بی‌مجوز پلمب شد.

خاکسار در پایان از تمامی شهروندان استان همدان درخواست کرد: امسال همگی با هم شرایط میزبانی مطلوبی برای میهمانان و مسافران نوروزی استان همدان داشته باشیم و موجبات رضایتمندی و خرسندی مسافران را فراهم آوریم تا آنها مشوق سایرین برای سفر به استان شوند و بتوانیم همدان را از مسیر به مقصد گردشگری مبدل سازیم.