جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی
جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی

"مشکلات زیست‌محیطی" با رهاسازی نخاله‌های ساختمانی در طبیعت تشدید می‌شود

همدان|"مشکلات زیست‌محیطی" با رهاسازی نخاله‌های ساختمانی در طبیعت تشدید می‌شود







شهردار همدان با بیان اینکه روزانه مقدار زیادی نخاله‌های ساختمانی در طبیعت رها می‌شود گفت: اگر در این زمینه چاره‌‌اندیشی نشود مشکلات جدی را برای محیط زیست ایجاد می‌کند.

همدان|

به گزارش خبر‌گزاری تسنیم از همدان، عباس صوفی شامگاه شنبه در مراسم رونمایی از ماشین آلات جدید سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه بابت فرهنگ‌سازی  مناسب بازیافت از مدیریت پسماند همدان تشکر ‌می‌کنم،  اظهار داشت: بحث محیط زیست چند سالی است که به شکل جدی در رسانه‌ها و محافل مطرح می‌شود و یکی از عوامل مخرب در این حوزه، بحث عدم مدیریت پسماند است.

وی افزود: در مساله مدیریت پسماند موضوع زباله‌ها، نخاله‌ها و سایر مواردی که توسط انسان به صورت طبیعی و غیر طبیعی انجام ‌می‌شود باید مورد توجه قرار گیرد.

شهردار همدان با بیان اینکه در همدان روزانه 500 تن زباله تولید می‌شود، گفت: متاسفانه شاهد روز‌افزون انباشت نخاله و زباله در سطح شهر هستیم و میزان تولید و انباشت روزانه زباله در همدان با احستاب سایر شهرستان‌ها به 1000 تن نیز می‌رسد.

وی با بیان اینکه روزانه چند صددستگاه خودروی حامل نخاله‌های ساختمانی در طبیعت رها می‌شود عنوان کرد: اگر  در این زمینه چاره‌ اندیشی نشود مشکلات جدی را برای محیط زیست ایجاد می‌کند.

صوفی با تاکید به اینکه چالش بعدی در حوزه مدیریت پسماند، بحث زباله‌های عفونی است، ابراز کرد: مساله زباله‌های عفونی معضلات و مخاطرات جدی را برای سلامت شهروندان ایجاد کرده  است.

وی با اشاره به دفن زباله‌های غیر عفونی در همدان گفت: روزانه در  همدان 1000تن زباله دفن می‌شود که این مساله می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را برای سلامت  شهروندان ایجاد کند.

وی تصریح کرد: بهترین راهکار در این حوزه بحث فرهنگ‌سازی مدیریت پسماند است  که  خوشبختانه در این ارتباط گام‌های موثری برداشته شده است و در سازمان مدیریت پسماند در کنار همه کار‌های اجرایی برای بحث تفکیک زباله‌های تر و خشک، تولید برق و کود کمپوست تلاش‌های بسیاری انجام شده است.

شهردار همدان با بیان اینکه سال گذشته در بحث مدیریت پسماند به 70 هزار همدانی آموزش داده شده است، گفت: در این حوزه  نکته بسیار مهم  بحث فرهنگ‌سازی است و امیدوارم که روزی فرا رسد که در شهر همدان یک کیلو زباله نیز دفن نشود و با توجه غنای فرهنگی و رویکرد مسئولانه شهروندان در آینده‌ای نزدیک بتوانیم در زمینه مدیریت پسماند در کشور بی‌رقیب باشیم.

میلاد زندی

انتهای پیام/م

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.