جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی
جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی

همدان| رزمندگان در دوران دفاع مقدس سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را اسوه خویش قرار دادند

همدان| رزمندگان در دوران دفاع مقدس سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را اسوه خویش قرار دادند







معاون تهذیب حوزه علمیه قم با بیان اینکه رزمندگان در دوران دفاع مقدس سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را اسوه خویش قرار می‌دادند، گفت:آنان بدون کوچک‌ترین تزویر و ریا با عشق و خالصانه پای در نبرد حق علیه باطل گذاشتند.





همدان| رزمندگان در دوران دفاع مقدس سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را اسوه خویش قرار دادند

به گزارش خبر‌گزاری تسنیم از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم یادبود شهیدان "سید محمد باقر حجازی و سید جعفر حجازی" اظهار داشت: ماه مبارک شعبان، ماه پیامبر(ص) است و این دو شهید سادات از سلاله پیامبران هستند و در ماه مبارک شعبان توصیه بر  شناخت پیامبر اکرم (ص) است که ما همه وجود خودمان را مدیون این شخصیت و اهل بیت(ع) هستیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم با اشاره به اعمال و مناسک ماه مبارک شعبان گفت: در مفاتیح بر استغفار و توبه و صلوات در این ماه تاکید بسیار شده است، اما عمق معنای ماه مبارک شعبان بر مبنای پیامبر شناسی است.

وی با بیان اینکه رسول خدا(ص) اسوه حسنه انسان‌ها است، تصریح کرد: در شخصیت پبامبر(ص) حقایقی وجود دارد که وی را از سایر بشر متمایز می‌سازد وگرنه ایشان نیز بعد بشری خوردن، خوابیدن، ازدواج ، امرار معاش، کسب و کار نیز در زندگی‌اش جاری و ساری بود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه انبیاء شاهدان امت هستند و پیامبران شاهد بر شاهدان  هستند افزود: پیامبر(ص) گل سر سبد عالم هستی است و جایگاه، مقام و شخصیت رسول خدا(ص) در نزد خدا والا‌ترین است.

وی با بیان اینکه در احادیث و روایات بر تفکر در ماه مبارک شعبان تاکید شده است، بیان کرد: پیامبر (ص) شخصیت نکویی دارد که حضرت علی(ع) می‌فرماید؛ "انا عبد من عبید محمد" من غلام پیامبر(ص) هستم.

معاون تربیتی حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند سبحان فرشته‌ای را مامور آموزش مهارت‌های زندگی و فرامین الهی به پیامبر(ص) برگزیده بود گفت: تمام  اعمال و رفتار ایشان تحت تربیت خدا و توسط فرشته الهی انجام شده است.

وی افزود: حضرت علی(ع) می‌فرماید؛ هر آنچه که پیامبر(ص) از فرشته الهی را می‌آموخت من نزد ایشان نیز فرا می‌گرفتم و هنگامی که فرشته وحی بر رسول خدا(ص) نازل شد من نیز صدای شیطان و صدای شیون و ناراحتی شیطان از معبوث شدن حضرت محمد(ص) را شنیدم.

وی با اشاره به رحلت پیامبر(ص) در سن 65 سالگی گفت: ایشان قادر نبود انحراف، انحطاط، شیطان‌زدگی و زمین خوردن‌های اخلاقی و عقیدتی انسان‎ها را نظاره کند چرا که رسول‌ خدا(ص) نسبت به مسلمین رئوف و رحیم بر هر دو جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی به نسل جوان توصیه کرد: الگوی خود را غرب قرار ندهید و فرکانس‌های وجودی جسم خود را با تباهی و سستی همراه نکنید.

وی با بیان اینکه که مومنان دستورات الهی را بدون کوچک‌ترین تردیدی انجام می‌دهند، عنوان کرد: ایمان اگر به مرحله جذب و  بینش رسید، انسان با تمام وجود دستورات و فرامین الهی را روی چشم می‌گذارد.

وی با اشاره یه اینکه رزمندگان و غیور مردان جبهه‌های جنگ تحمیلی مسیر سیر و سلوک عرفانی را به صورت جهشی پشت سر گذاشتند، تصریح کرد: رزمندگان سیره پیامبر و  اهل بیت(ص) را اسوه خویش قرار می‌دادند و بدون کوچک‌ترین تزویر و ریا با عشق و خالصانه پای در نبرد حق علیه باطل می‌گذاشتند.

معاون حوزه علمیه قم بیان کرد: هر شخصی سیره ائمه اطهار و اهل بیت(ع)  را چراغ راه خود قرار دهد بی‌شک در دو دنیا سعادتمند است و امیدوارم در این شب‌ها‌‎ و روزها که خاموشی جهان را فراگرفته است با ظهور یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) دنیا بار دیگر روی صلح و وفا را نظاره کند.

میلاد زندی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.