جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی
جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی

من قلمم را غلاف میکنم شما چطور؟

Image result for روان نویس





دیگر نمی نویسم .


 

بس است ، انگار طبق یک قانون نا نوشته باید در اغلب کارها تا انتهایش را ببینیم  و بیاموزیم و بیازماییم .

 

گرچه همان سرک کشیدن هم کفایت می کرد .

 

کار کردن با آدمهای مرتجع و صرفا بازگو کننده وقایع التفاقیه در عرصه تنگ ،کار ژور نالیستی کار من نیست.

 

آدمک هایی دروغگو که در نقش یک سارق  آموخته هایت ،  پر مدعی و همیشه طلبکار !! 

 

حرفه پر دغدغه و زحمت و بی فایده و کار کردن با آدمهای بی سوادی که از بد روزگار در چنین جایگاهی قرار

 

گرفته اند و در بهترین حالتش که به همکاری با آنها ادامه بدهی به دانش افزایی آنها منجر می شود و صبح با

 

شمشیر خودت سرت را بیخ تا بیخ از پشت سر می برند.

 

مگر این همه مطلب و یادداشت و گزارش و....  نوشتم ، چه اتفاقی افتاد...!!؟

 

اگر مورد طبع بیمارشان واقع می شد و مطابق خواسته اربابانشان بود مرسی و تشکری الکی ...!

 

اما وای به روزی که یک سرسوزن اشتباه می کردی زمین و زمان را به هم می دوختند و قیصیریه را

مجدد با قلم و زبانشان به آتش می کشیدند.

 

  برای ورود در این حرفه مافیایی گونه و قلمرو خاص طبقه متوسط خاص جنتلمن نمای وصل هفت ، هشت

سال  تقلا کرد م و مدت دوسال با سه  خبرگزاری و سایت های تحلیلی و روزنامه ها کار کردم  و آخرش

آفتابه لگن هفت دست و شام ونهار هیچی .

 

  

بس است ، شاید وقتی دیگر روز نامه خودم  و ادامه کار ژورنالیستی ....شاید

 

سخاوت آسمان جان دوباره به تالاب آق گل ملایر بخشید

سخاوت آسمان جان دوباره به تالاب آق گل ملایر بخشید

همدان - ایرنا - سخاوت آسمان و بارش متناوب باران تالاب زیبای آق گل ملایر را زنده کرد و دوباره جان را به تن این تالاب بکر و چشم نواز بازگرداند.

تالاب آق گل با وضعیت دردناکی که داشت، می رفت تا به کانونی برای گرد و غبار تبدیل شود ولی بارش های پراکنده و متناوب باران، لبخند را بر چهره اندوهناک این تالاب فصلی بازگرداند و قلب آن را دوباره به تپیدن واداشت.
با عبور از سمت جنوب شرقی روستای اسلام آباد ملایر و ورود به روستای توتل در کنار کوه کت در مرز استان های همدان و مرکزی می توان شاهد جنب و جوش دوباره تالاب آق گل بود.
این تالاب 830 هکتاری یکی از تالاب های مهم و بزرگترین تالاب طبیعی استان همدان به شمار می رود که هم اینک خود را برای میزبانی از پرندگان مهاجر مهیا کرده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر به ایرنا گفت: منبع تغذیه تالاب آق گل هرز آبه های ناشی از بارش باران و ذوب برف و چشمه های طبیعی اطراف تالاب هستند.
مجید شعبانلو افزود: همچنین از دیگر منابع مهم تغذیه تالاب آق گل رودخانه قره چای از زیر حوزه کمیجان استان مرکزی است که با بارندگی اخیر و سرریز شدن آب 'قوری چای' تالاب آق گل نیز آبگیری شد.
وی اضافه کرد: هم اینک 50 درصد ظرفیت تالاب آق گل ملایر تکمیل شده است و به دنبال آبگیری، پرندگان بومی نظیر باقرقره، کبک و تیهو در کنار این تالاب گرد هم آمدند.
وی بیان کرد: جاری شدن آب در این تالاب فصلی منجر به پویا و زنده شدن اکوسیستم گونه های در حال انقراض این تالاب شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر گفت: رشد گیاهان تالابی و حضور گونه ها مختلف آبزی و کنار آبزی از دیگر مزیت های زنده شدن دوباره این تالاب است.
شعبانلو اضافه کرد: بستر خاک تالاب به علت خشکی و کم آبی در حال فرسایش بود که بارش های اخیر و پر شدن تالاب از این رویه منفی نیز جلوگیری کرد.
وی بیان کرد: به علت آبگیری این تالاب می توان از آن برای جذب گردشگر و توریست استفاده کرد چون تالاب آق گل منظر زیبایی از طبیعت خدا را به نمایش گذاشته است.
استان همدان دارای 27 تالاب است و همه ساله با آغاز فصل مهاجرت 70 تا 90 گونه پرنده در تالابهای این استان حضور می یابند.

شهرداری همدان با برتری مقابل هف سمنان صدرنشین شد

لیگ دسته 2 فوتبال کشور/

شهرداری همدان با برتری مقابل هف سمنان صدرنشین شد

همدان- ایرنا- تیم شهرداری همدان در هفته چهارم رقابت های گروه یک لیگ دسته دوم فوتبال کشور با برتری مقابل هف سمنان به صدرجدول گروه یک تکیه زد.

به گزارش ایرنا در این دیدار که عصر امروز چهارشنبه به میزبانی ورزشگاه شهدای قدس همدان برگزار شد، تیم شهرداری توسط هادی بلوری در دقیقه 35 و حسن ذولفقاری در دقیقه 92 به گل رسید.
گل نخست این مسابقه به دنبال ارسال ایستگاهی کاظم صالحی و ضربه سر تماشایی هادی بلوری در دقیقه 35 برای تیم شهرداری همدان به ثمر رسید.
در دقیقه 90 حامد عظیمی می توانست هف سمنان را به گل برساند اما ضربه او به دیرک دروازه برخورد و توپ از روی خط توسط بازیکنان شهرداری همدان بیرون کشیده شد.
در دقیقه دوم وقت اضافه نیمه دوم (92) حسن ذوالفقاری ذخیره طلایی تیم شهرداری همدان توانست در موقعیت تک به تک گل دوم تیمش را وارد دروازه هف سمنان کند.
داوداژدری، حمید پروا (از دقیقه 78- فرهاد ادیب)، حامد بختیاری، مجیدشعبانی، علیرضا شاهسوند، هادی بلوری، رضا کاشفی (از دقیقه 60 – میثم زمانی)، کاظم صالحی، مهدی عسگری، رسول رضایی و محسن وفایی (از دقیقه 90- حسن ذولفقاری) به سرمربیگری هادی گل محمدی در ترکیب تیم شهرداری در این دیدار بودند.
ترکیب تیم هف سمنان در این مسابقه را امید غلامی کلاته، وحید امانی، مهران مرادعلی، سعید حیدری آرموداقی، میثم عبدالله بخش، پیمان پورصادقی (از دقییقه 77 – عطا یعقوبی فولادی)، سیدامین هاشمی، علی اکبر رضایی، مسلم محمدنژاد (از دقیقه 77 – حامد عظیمی)، محمدجواد مرزودی و وحید سروری (از دقیقه 80- داوود شاهواروقی) تشکیل دادند.
سعید حیدری آرموداقی، پیمان صادقی و علی اکبر رضایی از تیم هف سمنان و مجید شعبانی و میثم زمانی از تیم شهرداری همدان در این دیدار کارت زرد دریافت کردند.
همچنین قاسم سیانکی سرمربی تیم هف سمنان در دقیقه 57 از زمین مسابقه اخراج شد.
قضاوت این بازی برعهده جواد بیگدلی، حمید کاوندی و مهرداد نجفی از استان قزوین بود.
شهرداری همدان با این پیروزی 9 امتیازی شد به صدر جدول گروه یک صعود کرد.

طلسم 43 ساله استاندارد با کلید برجام گشوده شد

طلسم 43 ساله استاندارد با کلید برجام گشوده شد

همدان - ایرنا - رئیس سازمان ملی استاندار ایران گفت: با وجود اینکه ایران از حدود 43 سال قبل از حضور در مجمع جهانی اوزان و مقیاس ها تعلیق شده بود ولی پس از برجام به عضویت این مجمع درآمد.

به گزارش ایرنا نیره پیروزبخت روز شنبه در شورای اداری استان همدان بیان کرد: سازمان ملی استاندارد ایران بیشترین سود را از اجرایی شدن برجام برده است به گونه ای که پس از برجام ضمن عضویت در بسیاری از مجامع، جایگاه خوبی در عرصه های بین المللی یافت.
وی مثال زد: حضور ایران در مجمع اوزان و مقیاس ها بعد از انقلاب به صورت تعلیق درآمده بود و دیگر کشورها اوزان و مقایس های ایران را قبول نداشتند.
وی بیان کرد: یکی از آسیب های این موضوع این بود که کالای تولید داخل کشور پس از صدور از گمرک، در گمرکات کشورهای مقصد دوباره کالیبره می شد که این دوباره کاری خسارتهایی به همراه داشت.
رئیس سازمان ملی استاندار ایران با ذکر اینکه بیش از 43 سال وزن یک کیلو گرمی ایران کالیبر نشده بود تصریح کرد: کالیبره کردن کالا پس از صادرات هزینه های بالایی به همراه داشت.
پیروزبخت افزود: پس از اجرایی شدن برجام اوزان و مقایس ها کالیبره شد و هم اینک در 100 کشور جهان گواهی اوزان و مقیاس ها ایران مورد تائید است.
به گزارش ایرنا وی اضافه کرد: همچنین پس از اجرایی شدن برجام ایران به عضویت مجمع بین المللی تایید صلاحیت درآمد.
رئیس سازمان ملی استاندار ایران توضیح داد: مجمع بین المللی تائید صلاحیت اقدام به اعتبار دهی به کشورهای مختلف و صدور گواهی محصول و تائید صلاحیت می کند.
پیروزبخت افزود: تنها کالاهای صادره از 70 کشور عضو این مجمع مورد تائید بوده و کالای دیگر کشورها در صورت صادرات باید مجدد آزمایش شوند.
وی تاکید کرد: سازمان استاندارد ایران از 10 سال پیش درخواست عضویت در مجمع تایید صلاحیت بین المللی IAF را ارائه کرده بود که به علت تحریم ، عنوان می کردند که اجازه ارزیابی درخواست ایران وجود ندارد.
وی گفت: کمتر از یکماه پس از عملی شدن برجام درخواست سازمان استاندارد مورد ارزیابی قرار گرفت و پس از گذر از 2 مرحله ایران در مجمع بین المللی IAF عضو شد.
رئیس سازمان ملی استاندار ایران عضویت در ایزو (iso) را از دیگر ره آوردهای برجا دانست و گفت: در سال 2013 عضویت ایران به علت ناتوانی در پرداخت هزینه خود لغو شده بود.
به گزارش ایرنا پیروزبخت اضافه کرد: ایران پس از برجام مجدد به عضویت ایزو درآمد و رتبه آن در دولت یازدهم ارتقا یافت.
وی بیان کرد: پس از اجرایی شدن برجام در حوزه مواد غذایی و کشاورزی در کارگروه کدکس رهبریت 18 کشور عربی را به ایران واگذار شد.
وی افزود: ایران هم اینک به عنوان عضو اصلی هیات مدیره این سازمان و رئیس کمیته ارزیابی و انطباق مسئول ارائه گزارش در زمینه وضعیت غذا به سازمان ملی است.
رئیس سازمان ملی استاندار ایران اظهار کرد: برای نخستین بار در تاریخ و عمر 57 ساله سازمان ملی استاندارد 11 استاندارد بین المللی واژگان فارسی چاپ شد.
فیروز بخت اضافه کرد: 30 هزار استاندارد تاکنون تدوین شده که بیش از 30 درصد آن معادل 13هزار مورد متعلق به دولت یازدهم است.
وی بیان کرد: کیفیت شامل ویژگی هایی نظیر استاندارد بودن، داشتن قیمت مناسب، سرعت رسیدن به دست مشتری و نوآوری در تولید کالا است بنابراین علاوه بر استانداردسازی باید به سمت مدیریت کالا هم پیش رفت.

30 مفسد اقتصادی مثل زالو خون مردم را می‌مکند

خجسته:

30 مفسد اقتصادی مثل زالو خون مردم را می‌مکند

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: شبکه‌های مفساد اقتصادی از سالیان سال در کشور شکل گرفته است به‌طوریکه 30 نفر از این افراد شناسایی شده که مانند زالو خون مردم را می‌مکند و تشکیلات اقتصادی را در انحصار خود قرار می‌دهند.

به‌گزارش ایسنا، منطقه همدان، امیر خجسته شنبه 19 فروردین در نخستین شورای اداری استان همدان در سال 96 با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، با تأکید بر اینکه باید پویایی در استان ایجاد شود، گفت: جذب سرمایه‌گذار اولویت استان است و باید عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه باید امید در مردم ایجاد شود، اظهار کرد: مردم ما مردمی توانمند، اثرگذار و تحولگرا هستند و اثبات کردند غیرممکن‌ها را ممکن می‌کنند.

وی تصریح کرد: موانعی بر سر راه اقتصاد مقاومتی وجود دارد و تا زمانی‌که این موانع وجود داشته باشد، اقتصاد مقاومتی عملیاتی نخواهد شد.

خجسته، مفاسد اقتصادی را یکی از دلایل محقق نشدن اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: شبکه‌های مفساد اقتصادی از سالیان سال در کشور شکل گرفته است به‌طوریکه 30 نفر از این افراد شناسایی شده که مانند زالو خون مردم را می‌مکند و تشکیلات اقتصادی را در انحصار خود قرار می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان و دستگاه‌های نظارتی باید با قدرت جلوی مفاسد اقتصادی بایستند تا مفاسد اقتصادی ریشه‌کن شود، بیان کرد: قاچاق کالا از مبادی رسمی وارد کشور می‌  شود که باید تعیین تکلیف شود چرا که این حق مردمی که تمام هستی خود را در اختیار نظام قرار دادند، نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس محکم در مقابل مواردی از فساد اقتصادی که از قبل شکل گرفته، ایستاده است، عنوان کرد: امسال سالیست که باید قدرتمند در مقابل مفاسد اقتصادی و قاچاق کالا ایستاد و آن را ریشه‌کن کرد.

وی با بیان اینکه مردم در اقتصاد و معیشت با مشکل مواجه هستند و تا کنون تحمل کردند اما باید ما به داد اشتغال برسیم، گفت: بیکاری، قاچاق کالا و ضعف در تولید باید تعیین تکلیف شود و از قوه قضائیه می‌خواهیم پرونده‌ها را تعیین تکلیف کند.

خجسته مجادلات سیاسی را از دیگر آفات اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: هر گونه مجادلات سیاسی مردود است چرا که اختلافات به مردم آسیب می‌زند.

وی با اشاره به اینکه همدان در سال‌های اخیر جهش خوبی داشته است، عنوان کرد: 36 سال همدان در مجادلات سیاسی آسیب دیده است که باید اختلافات را کنار بگذاریم و برای مردم کار کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان تأکید کرد: استان همدان در اقتصاد مقاومتی به سرعت پیش می‌رود به‌طوریکه افتتاح فاز اول راه‌آهن همدان-تهران نشان‌دهنده همت مدیران این استان است.

خجسته با بیان اینکه باید اشتغال ایجاد شود، خاطرنشان کرد: امروز هر کسی بتواند یک شغل ایجاد کند، قهرمان ملی است بنابراین مدیران استان با آغاز سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» برنامه‌ریزی کنند و برنامه‌های خود را از صداوسیما به مردم اعلام کنند.