جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی
جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی

همدان|"کارگران" دغدغه معاش و گذران زندگی روزمره دارند

همدان|"کارگران" دغدغه معاش و گذران زندگی روزمره دارند






دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با بیان اینکه جامعه کارگری رزمندگان اقتصاد مقاومتی کشور هستند، گفت: متاسفانه کارگران دغدغه معاش و گذران زندگی پیش‌روی خود را دارند.


همدان|

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، چنگیز اصلانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: اساسی‌ترین وظیفه خانه کارگر یا سندیکای کارگری مرتفع کردن دغدغه و مشکلات معیشتی جامعه کارگری است.

وی با بیان اینکه پتانسیل نیروی کار و تولید موثرترین سرمایه در عرصه تاخت و تاز اقتصادی است عنوان کرد: در این شرایط نابرابر اقتصادی، تولید کالا‌های مورد نیاز در داخل کشور می‌تواند به رشد،توسعه و آبادانی کشور کمک کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان با بیان اینکه به عنوان فردی که 38 سال سابقه در حوزه کار و تولید را دارد، گفت: توجه دولت‌ها به نیروی کار باید جنبه مثبت عملیاتی داشته باشد چرا که اهمیت جامعه کارگری و تولید برای هر کشوری برابر با نیروهای نظامی و امنیتی است.

وی رئوس برنامه‌های هفته کارگر در همدان را برشمرد و عنوان کرد: دیدار جامعه کارگری با نماینده ولی فقیه در استان در اولین روز از هفته کارگر به منظور تجدید میثاق فعالان و زحمتک‌شان این حوزه با آرمان‌های انقلاب و حمایت از کالای ایرانی در کارخانه صنایع تبدیلی الوند شهرستان بهار انجام خواهد شد.

اصلانی افزود: دیدار با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، تجلیل از کارگران استان،پیاده‌روی برای خانواده‌های کارگران در روز جمعه و متعاقب آن حضور کارگران در صفوف دشمن‌شکن نماز جمعه در کلیه شهرستان‌های استان، از دیگر برنامه‌هایی است که روز کارگر در همدان انجام خواهد شد.

وی عدم امنیت شغلی و معیشتی را دو دغدغه بزرگ جامعه کارگری برشمرد و گفت: در حال حاضر کارگران بار اصلی مشکلات و موانع را متحمل می‌شوند که این مساله باید مرتفع شود تا دوباره حس آرامش و طیب خاطر در جامعه کارگری حکم‌فرما شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر افزود: در مقاطع زمانی که اتفاق‌هایی همچون جنگ و تحریم پیش نیامده بود،کارگر با آرامش و طیب خاطر بیشتری به کار و تلاش می‌پرداخت اما بعد از این دست رویدادها تا حدودی آرامش این عرصه دست‌خوش تغییر و دگرگونی شد.

اصلانی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی تا کنون حقوق‌ها 67 درصد از تورم عقب افتاده است عنوان کرد: کارگران حقوق مکفی را دریافت نمی‌کنند و نه تنها قادر به پس‌انداز نیستند، بلکه دغدغه معاش و گذران زندگی را پیش روی خود می‌بینند و در این شرایط شورای عالی کار فقط برای جامعه کارگری تعیین تکلیف می‌کند.

وی شمار خانوارهای تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در کشور را 42 میلیون نفر برشمرد و گفت:این تعداد بیمه شده تحت تکلف 13.5 میلیون نفر از جامعه کارگری هستند و 3.5 میلیون مستمری‌بگیر تحت پوشش این سازمان در سراسر کشور نیز حضور دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر بیان کرد: 95 درصد از 13.5 میلیون نفر کارگر مشمول تامین اجتماعی دارای قراداد موقت هستند و فاقد امنیت شغلی و معیشتی هستند.

وی با بیان اینکه حقوق 80 درصد افراد بازنشسته‌ تامین اجتماعی کمتر از یک میلیون و دویست هزارتومان است تصریح کرد: حقوق و مزایایی که به این قشر زحمت‌کش پرداخت می‌شود بسیار کمتر از نیازهای جاری خانواده‌ها است.

میلاد زندی

انتهای پیام/م

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.