جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی
جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی

امام جمعه همدان: اگر کارها از میزان عدل بگذرد، واژگون می‌شود


امام جمعه همدان:

اگر کارها از میزان عدل بگذرد، واژگون می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: اگر کارها از میزان عدل بگذرد، واژگون می‌شود.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی شامگاه گذشته در مراسم بزرگداشت دفترداران و سردفتریاران استان همدان، با بیان اینکه در تمام امور خطیر، حساس و سرنوشت‌ساز عدالت شرط اصلی است، تصریح کرد: تمام امور عالم باید بر اساس عدل استوار شود و اگر کارها از میزان عدل و عدالت خروج یابد، به واژگونی و انحطاط ختم خواهد شد.

وی زمین و آسمان را روی عدل استوار دانست و افزود: اگر عدل را از عالم بگیرند، عالم نابود خواهد شد چرا که عدل به معنای میزان و متعادل‌کننده جهان است.

طه‌محمدی جامعه بدون عدل و عدالت را به ماشینی تعبیر کرد که باد لاستیک‌هایش با یکدیگر تنظیم نیست و ادامه داد: با توجه به اینکه عدالت در  هنگام باد زدن چهار لاستیک ماشین رعایت نشده بی‌شک آن ماشین چپ خواهد کرد چرا که عدل رعایت نشده است بنابراین در جامعه اسلامی همه باید عادل باشند.

وی با بیان اینکه قضات از جمله کسانی هستند که باید عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهند، عنوان کرد: زمانی‌که قاضی عادل نباشد، حکمش شرعیت ندارد.

وی ادامه داد: ائمه جمعه و امام جماعت و موذن و حتی خبرنگارها نیز جزء افرادی هستند که باید عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

طه‌محمدی در ادامه خطاب به دفترداران و سردفتریاران گفت: شما امانتدار خدا و خلق خدا هستید به طوریکه مردم ریش و قیچی را به دست شما داده‌اند بنابراین باید با عدالت رفتار کنید.

وی ضمن اشاره به گذشته‌ها که قباله‌ها مکتوب نبود، به نقش معتمدان و ریش سفیدان در آن برهه از زمان اشاره کرد و افزود: اگر کاتب عادلی باشید، یکی از مقدس‌ترین کارهای عالم که ارزش و اجر معنوی آن کمتر از عبادت نیست را به انجام رسانده‌اید و اگر خدای ناکرده نوک قلم شما دچار خطا و انحراف شود، به مصیبت و معصیت بزرگی دچار خواهید شد حال چه سهوی و چه عمدی باشد چرا که مسأله حق‌الناس مطرح است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر انسان خداترس نباشد آنگاه قلمش آزاد است و می‌تواند با یک چرخش قلم فاجعه بیافریند، خطاب به دفترداران و سردفتر یاران اظهار کرد: نباید تعمدا کلمه‌ای را کم یا زیاد کنید و مراقب خطاها باشید.

ناصر نخله، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان نیز با بیان اینکه جمله «ثبت با سند برابر است» را منسوخ می‌دانم، گفت: در سیستم اداری با مدرنیته مخالف نیستم اما هم سنت و هم مدر نیته نوعا خوب نیست بلکه حد اوسط  سنت و تجدد مطلوب و متعادل است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.