جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی
جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی

دانشگاه بوعلی پیگیر ایجاد نیروگاه خورشیدی است

رئیس دانشگاه:

دانشگاه بوعلی پیگیر ایجاد نیروگاه خورشیدی است

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا از پیگیری‌های این دانشگاه برای ایجاد نیروگاه خورشیدی خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال آینده این نیروگاه را به بهره‌برداری برسانیم.

دکتر منصور غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی اختصاص به یک سال و مدت‌کوتاهی ندارد، افزود: اقدام و عمل در بحث اقتصاد مقاومتی باید در قالب یک برنامه درازمدت با برنامه‌ریزی مدون باشد.

وی خاطرنشان کرد: در آغاز کار با توجه به اینکه کشور با تحریم‌های مختلفی روبرو بود، اجرای اقتصاد مقاومتی با مشکلات عدیده‌ای همراه بود اما به تدریج این مشکلات کمتر شده و کشور با اتکا به منابع انسانی و مادی خود نیازهای اولیه جامعه را تأمین کرده و در جهت تأمین نیازهای ثانویه برخواهد آمد.

غلامی یادآور شد: باید دانشگاه‌ها با یک برنامه اقتصادی مدون و به دور از هزینه‌های غیرضروری مدیریت شود که خوشبختانه این موضوع در دانشگاه بوعلی‌سینا به خوبی برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

وی کاهش هزینه‌ها و حذف هزینه‌های غیرضروری بدون آسیب به فعالیت‌های سازمانی دانشگاه را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه بوعلی‌سینا در سال اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: افزایش کیفیت فعالیت نیرو‌های انسانی در حوزه‌های پشتیبانی و آموزشی از دیگر برنامه‌های این دانشگاه بوده است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا از کاهش 30 درصدی هزینه‌های جاری در این دانشگاه خبر داد و افزود: دانشگاه در زمینه‌ مدیریت انرژی ورود خوبی داشته است.

وی تقویت تولیدات داخلی را از نکات مهم در بحث اقتصاد مقاومتی خواند و عنوان کرد: دانشگاه خرید تولیدات داخلی را برای تقویت صنایع داخلی در دستور کار خود قرار داده است به طوریکه عمدتا دستگاه‌های مورد نیاز را از تولیدات داخلی انتخاب کرده مگر اینکه مشابه خارجی در کشور تولید نشده باشد.

غلامی تصریح کرد: اگر در برخی مواقع ضرر و زیانی در این زمینه داشته باشیم، باز هم باید از تولیدات داخلی استفاده کنیم چرا که گردش مالی آن در داخل کشور ایجاد می‌شود و تولیدکنندگان توان لازم برای تولید کالای با کیفیت‌تر خواهند داشت و رقابت لازم نیز در میان تولیدکنندگان داخلی ایجاد می‌شود.

وی از پیگیری‌های این دانشگاه برای ایجاد نیروگاه خورشیدی خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال آینده این نیروگاه را به بهره‌برداری برسانیم.

غلامی یادآور شد: دانشگاه بوعلی‌سینا به عنوان یکی از دانشگاه‌های سبز کشور معرفی شد که این نشانگر توجه ویژه آن به امر محیط زیست در کنار فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی تقویت شرکت‌های دانش بنیان در مرکز رشد را از مهم‌ترین برنامه‌های این دانشگاه در زمینه اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: دانشگاه بوعلی با استفاده از ظرفیت اساتید حمایت‌های لازم را از این شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه سه شرکت دانش‌بنیان فعال دارد و پنج شرکت دیگر را هم در دست بررسی قرار داده است همچنین اساتید این دانشگاه با پنج شرکت پارک علم و فناوری همکاری می‌کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
زیزا چهارشنبه 25 اسفند 1395 ساعت 13:20 http://zizaa.blogsky.com/

انشاءالله

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.