جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی
جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی

لارپوبلیکا: با دوچرخه تا تهران برای مقابله با پیش داوری ها

گزارش روزنامه ایتالیایی ازسفر یک خبرنگارانگلیسی با دوچرخه تا تهران

لارپوبلیکا: با دوچرخه تا تهران برای مقابله با پیش داوری ها

رم - ایرنا - روزنامه ایتالیایی 'لارپوبلیکا' نوشت: یک خبرنگار زن انگلیسی تصمیم گرفت تا با پیش داوری ها مقابله کرده و با دوچرخه به خاورمیانه سفر کند تا به دیگران ثابت کند که این منطقه فقط ' تروریسم و تعصب کور مذهبی' نیست.

به گزارش ایرنا به نقل از لارپوبلیکا، همه می دانند که انگلیسی ها، از کاپیتان هوک گرفته تا فتح قله اورست، ملتی ماجراجو هستند. به همین دلیل خانم ربکا لو، خبرنگار آزاد 30 ساله اهل لندن تصمیم گرفت با دوچرخه به خاورمیانه سفرکند تا به دیگران ثابت شود که این منطقه فقط ' تروریسم و تعصب کور مذهبی' نیست. این سفر که شرح آن سال بعد در قالب یک کتاب منتشر خواهد شد و شاید بزودی به یک فیلم هالیوودی نیز تبدیل بشود. 
روزنامه ایتالیایی در ادامه آورد: این خبرنگار انگلیسی در مسیری به طول یازده هزار کیلومتر به ایران با دوچرخه سفرکرد. وی می گوید زمانی که به مادرش گفت که می خواهد با دوچرخه تا ایران برود، مادرش از او پرسید که آیا عقلش را از دست داده است. 
خبرنگار انگلیسی درمورد ایران گفت: بیش از هر جای دیگر مشتاق دیدن تهران بودم و ایران بیش از هر کشور دیگری در آن منطقه گسترده مرا مجذوب خود کرده بود. 
ربکا افزود: من برای یک روزنامه حقوق بشری کار می کردم و برای خودم زندگی آرامی در لندن داشتم. اما بر اساس مقتضیات حرفه ای ام با مسائل مختلف مرتبط با خاورمیانه مانند بهار عربی سروکار پیدا کرده بودم و همیشه از خودم می پرسیدم که آیا آن کشورها و آن ملت ها واقعأ آنطور که ما در غرب به آنها نگاه می کنیم هستند یا خیر. برای همین یک روز ایده سفر با دوچرخه تا خاورمیانه به ذهنم خطور کرد و اینکه دور از هیاهو و جنجال سیاسی و رسانه ای و از نزدیک با آن ملتها آشنا شوم. 
لارپوبلیکا نوشت: به این ترتیب بود که ربکا در ماه جولای سال 2015 سفر خود را آغاز کرد. او می گوید که رکاب زدن و عبور از فرانسه، ایتالیا و منطقه بالکان باعث شده بود که در نزدیکی ترکیه، بدنش استقامت بیشتری پیدا کند و از آنجا به بعد مرحله اصلی سفر وی یعنی ترکیه، لبنان، اردن، مصر، سودان، عمان، امارات متحده عربی و ایران آغاز شد. 
وی گفت: به آنهایی که در مورد مخاطرات رکاب زدن در این کشورها به من هشدار می دادند، می گویم که شما وقتی شنبه شب از یک کافه در لندن خارج می شوید نیز با مخاطرات مختلفی روبه رو هستید. البته در طول سفرم به این کشورها با مشکلاتی نیز روبه رو شدم و بودند مردانی که سعی کردند به نحوی مزاحم من بشوند. اما همه آنها به محض مشاهده چاقویی که همراه داشتم، کنار می کشیدند. شاید شانس آورده ام، اما میدانم که بیشتر با برخوردهای مثبت مردم مواجه شدم. در طول سفر همه جا با کنجکاوی و مهربانی از من استقبال می کردند و به من ثابت شد که خاورمیانه منطقه ای مملو ازگرمی و انسانیت و به دور از ذهنیات و پیش داوری های غرب است. 
ربکا گفت که بدترین زمان سفرش در صحرا بود که به علت بی آبی از هوش رفته بود تا اینکه یک خانواده بادیه نشین به کمک وی شتافته و از او پرستاری کرد. 
ربکا در جریان سفرش در حد امکان تصاویر مختلفی را بر روی شبکه های اجتماعی منتشر کرده بود که امروز در قالب گزارشی با عنوان ' خاطرات سفر با دوچرخه' که یادآور ' خاطرات سفر با موتور سیکلت' ارنستو چه گواراست، بر روی اینترنت منتشر کرده است. 
شنبه گذشته ربکا از احتمال نگارش یک کتاب و همچنین تهیه یک فیلم از تجربه رکاب زنی اش در خاورمیانه، خبر داد. او می گوید که دوچرخه، وسیله نقلیه محبوب او تبدیل شده که به خصوص با توجه به اینکه دیگر خورجین 35 کیلوگرمی را که در طول سفر به آن متصل بود با خود حمل نمی کند، گردش با آن بسیار راحت و دلچسب است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.