جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی
جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی

11 راه انرژی منفی از خانه تان


۱۱ راه دور کردن انرژی منفی از خانه تان

۱۱ راه دور کردن انرژی منفی از خانه تان

دور کردن انرژی منفی از خانه تان تا آنجایی مهم است که رابطه مستقیم با تحقق آرزوها و رویاهایتان دارد. همه‌ی ما می‌خواهیم که رویاهای‌مان را محقق کنیم و در حالت ایده‌آل دوست داریم به تمام آرزوهایمان سریع و عالی برسیم. اما چیزی که عموما فراموش می‌کنیم این است که اگر شور یا “اشتیاق” ما با آن چه سعی در تحققش داریم هماهنگ نباشد، آرزوها به ثمر نخواهند نشست. وقتی اشتیاق کمتری به خرج می‌دهیم در واقع خواسته‌ها و آرزوهای‌مان را دورتر می‌رانیم. این امر می‌تواند نا امید‌کننده باشد و حتی می‌تواند به یک “مانع” همیشگی تبدیل شود.

من به یقین دریافته‌ام که غوطه‌ور شدن در دریای اشتیاق سفری همیشگی برای یادگیری است و می‌خواهم که ۱۱ راه عالی برای دور کردن انرژی منفی را به شما معرفی کنم که شور و اشتیاق‌تان را در خانه افزایش می‌دهد، انرژی های منفی تان را حذف و شما را با خواسته‌های‌تان هماهنگ می‌کند.

۱. آنچه را دوست دارید بیشتر انجام دهید

ممکن است ساده به نظر برسد اما آیا واقعا هر روز شاد هستید؟ این که بگوییم “شاد” هستید کار ساده‌ای است، اما آیا صادقانه زندگی باکیفیتی را می‌گذرانید و برای رسیدن به بالاترین هدف‌تان تلاش می‌کنید؟ آیا کار کردن‌تان برای شما لذت بخش است؟

آیا برای آن که بتوانید به انجام فعالیت‌های مفرح بپردازید و سطح شادمانی‌تان را افزایش دهید به زمان فراغت از کار بیشتری نیاز دارید؟ با انجام بیشتر آنچه دوست می‌دارید نه تنها با تحقق آرزوهای‌تان هماهنگ می‌شوید بلکه بیشتر قدر زندگی را خواهید دانست و به صورت خودکار شور و اشتیاق‌تان افزایش پیدا خواهد کرد.

دلیل این که شاد بودن چنین تاثیری دارد آن است که، به عنوان مثال، اگر به دنبال رسیدن به پول باشید وقتی به آن دست پیدا کنید احساس شادی خواهید کرد نه احساس ناراحتی. دیگر نگران پول درآوردن نخواهید بود چون پول زیادی دارید و به خودتان بیشتر توجه خواهید کرد چون توانایی‌اش را دارید. بنابراین به یاد داشته باشید که عمل کردن به شیوه‌ی “انگار” (یعنی انگار که به خواسته‌تان رسیده‌اید، مثلا پولدار هستید. م.) سریع‌ترین راه هماهنگ کردن خودتان با خواسته‌های‌تان است.


۲. برای دور کردن انرژی منفی قدردان باشید

و اما باز هم یک نکته‌ی بارز دیگر، آیا تا آنجا که ممکن است قدردان هستید؟ من می‌توانم هر روز صبح ۱۰ دلیل تازه برای برای قدردان بودنم بنویسم. با “من قدردان…. هستم چون….” شروع می‌کنم.

این کار فورا به من شور و اشتیاق فراوانی حاکی از قدرشناسی و شادمانی می‌بخشد. همچنین وقتی روز بدی دارید یا احساس می‌کنید از تحقق آرمان‌های‌تان عقب افتاده‌اید، این کار می‌تواند به صورت یک عامل افزایش دهنده‌ی اشتیاق عمل کند.

۳. برای دور کردن انرژی منفی از تاکیدات استفاده کنید

تاکیدات قدرتمندترین راه تحقق اهداف و خلق حقیقت به آن گونه‌ای که می‌خواهید هستند. من هر روز برای افزایش اشتیاقم از تاکیدات استفاده می‌کنم یعنی جلوی آینه عباراتی را تکرار می‌کنم مثلا: “من قوی هستم. من از چیزی نمی‌ترسم. من ارزشمند و لایق دوست داشته شدن هستم. من قدرتمندم و غیره” هر روز با گفتن جملات تاکیدی مثبت و قدرتمند به خودتان نه تنها آنها را بیشتر باور خواهید کرد، بلکه باعث انگیزه دادن به خودتان خواهید شد، سریع‌تر خواسته‌های‌تان را جذب خواهید کرد، و میزان انرژی‌تان را تا سطوح مثبت جدیدی بالا خواهید برد.

۴. استفاده از سنگ‌های زینتی برای دور کردن انرژی منفی عالی است

هنگام ابراز آرزوهایم دوست دارم که با سنگ‌های زینتی کار کنم چون واقعا معتقدم که آنها در گذشته به من کمک کرده‌اند به خواسته‌هایم برسم. کوارتز صورتی یکی از شناخته‌شده‌ترین سنگ‌های زینتی و سنگی بی‌نظیر است و چون پر از عشق است می‌تواند کمک کند عشق را به تمام بخش‌های زندگی‌تان وارد کنید.

کوارتز عسلی یکی دیگر از سنگ‌های زینتی است که برای تحقق آرزوها می‌توان از آن استفاده کرد چون به شما کمک می‌کند احساس قدر‌شناسی و مثبت بودن کنید.

مهم است که حداقل ماهی یک بار سنگ‌تان را تمیز کنید، من معمولا اول هر ماه این کار را می‌کنم. برای تمیز کردن آن را در آب فرو کنید، و بعد سنگ را در دست‌تان بگیرید و از آن درخواست کمک کنید. به عنوان مثال از کوارتز عسلی می‌توانید تقاضا کنید که همدم جدیدی را به زندگی شما وارد کند.

۵. برای دور کردن انرژی منفی مراقبه کنید

از طریقه مراقبه هم می‌توانید شور و اشتیاق‌تان را افزایش دهید. من اگر بتوانم دوست دارم که هر روز ۱۵ دقیقه مراقبه کنم. در این مدت بر روی قدردانی از داشته‌هایم تمرکز می‌کنم و خودم را در مرکز قرار می‌دهم تا اینکه بتوانم اشتیاق‌هایم را با خودم هماهنگ کنم.

وقتی از برنامه‌ی روزانه‌ی شلوغ‌مان کمی فاصله می‌گیریم و به خودمان فرصت می‌دهیم روی پیشرفت نفس کار کنیم بازیابی سریع اشتیاقی که سابقا داشته‌ایم آسان می‌شود و سریع‌تر به تحقق آرمان‌هایمان دست پیدا می‌کنیم.


۶. لامپ نمک کریستالی هیمالیا هم گزینه خوبی برای دور کردن انرژی منفی است

لامپ نمک هیمالیا نه تنها هوا را تمیز و بوی بد را برطرف می‌کند، بلکه این لامپ‌های خارق‌العاده مزایای متعددی نیز برای سلامتی دارند. چند ماهی  هست که من یکی از آنها را در اتاق نشیمن منزل‌ام دارم و عاشق انرژی مثبتی هستم که این لامپ‌ از خود می‌پراکند.

ادعا می‌شود این لامپ‌ها سرفه و علائم آسم را نیز کاهش می‌دهند یعنی می‌توانند برای اهل خانه مفید باشند. همچنین دریافته‌ام که وقتی لامپ نمک من روشن است، انرژی‌ام افزایش پیدا می‌کند و داشتن آن در اتاق نشیمن‌ام به معنی آن است که این چراغ تشعشعات الکترومغناطیسی را که از گوشی‌های مبایل، تلویزیون، کامپیوتر و غیره ساطع می‌شود خنثی می‌کند.

۷. چیزهایی که شما را به یاد خاطره‌ی بدی در گذشته می‌اندازند دور بریزید

همه‌ی ما به خاطر چنگ زدن و چسبیدن به چیزهایی در گذشته‌مان مقصر هستیم؛ چه عکس باشد، چه یک شی یا حتی عواطف، مهم آن‌ است که از قید آن رها شویم. من این کار را با تصفیه‌ی هوا از طریق دود کردن مریم‌گلی سفید و بخور دادن انجام می‌دهم. من اگر چیزی داشته باشم که برای‌ام شادی و لذت به همراه نیاورد خودم را از دست آن خلاص می‌کنم یا آن را به خیریه اهدا می‌کنم تا به کس دیگری کمک کرده باشم.

وقتی موضوع عواطف و بخصوص بخشش پیش می‌آید من به آن شخص و وضعیت موجود فکر می‌کنم و خودم می‌گویم، “متاسفم، من تو را دوست دارم و حالا بی‌خیال این قضیه می‌شوم” نه به آن شخص، بعد دوست دارم مریم گلی سفید دود کنم، که انرژی‌های منفی را از بین می‌برد.

۸. پنجره‌ها را باز کنید تا منظره‌ی طبیعت را ببینید و شمع روشن کنید تا انرژی مثبت تولید کنید

واقعا حائز اهمیت است که تا حد امکان طبیعت بیشتری را به خانه‌تان راه بدهید. منزل‌ من واقعا مکانی منفی بود تا وقتی تصمیم گرفتم که دیگر بس است و خواستم که به دور از دنیا پناهگاه مثبتی برای خودم درست کنم. من با باز کردن مکرر پنجره‌ها و وارد کردن هوای تازه به درون خانه که پر از انرژی مثبت است این کار را انجام دادم و بعد گیاهان خانگی بیشتری خریدم تا به آپارتمانم بیشتر حس و حال یک خانه را ببخشم.

من هر روز شمع‌های مورد علاقه‌ام را هم روشن می‌کنم و مریم گلی سفید بخور می‌دهم تا هر انرژی منفی که در هوا هست را پاک کنم و یک بار دیگر شور و شوق خودم را افزایش بدهم. انجام هر روزه‌ی این کارهای کوچک برنامه‌ی روزانه‌ی مثبت و منسجمی برای‌تان به بار خواهد آورد و به معنی آن است که در هنگام احساس ناراحتی و نا امیدی بلافاصله خواهید دانست برای بازگرداندن شور و اشتیاق‌تان چه باید بکنید.


۹. آدم‌های سمی را به منزل‌تان دعوت نکنید

گاهی به خاطر وجود اعضای خانواده یا دوستان منفی انجام این کار غیرممکن است. بهترین توصیه‌ای که برای‌تان دارم آن است که شما به خانه‌ی آنها بروید یا در یک مکان عمومی با هم دیدار کنید، به این طریق آنها قادر نخواهند بود تمام انرژی مثبتی را که در منزل‌تان به وجود آورده‌اید نابود کنند.

اگر واقعا نمی‌توانید مانع ورود یک فرد سمی به منزل‌تان شوید، پس بلافاصله بعد از رفتن آن شخص مریم گلی سفید دود کنید تا خودتان و انرژی منزل‌تان را دوباره تنظیم کنید.

۱۰. برای دور کردن انرژی منفی به هم ریختگی‌ها را مرتب کنید

لازم است که در طول سال یک خانه‌تکانی اساسی انجام بدهید اما نه فقط در فصل بهار! سر کردن با به هم ریختگی و درهم و برهمی منزل سمی است و به نوبه‌ی خود ذهن شما را نیز به هم خواهد ریخت. برای تمیز نگه‌داشتن سطوح تلاش ویژه‌ای بکنید و نور بیشتری را به داخل خانه راه دهید، این می‌تواند کلی تفاوت ایجاد کند و کاری خواهد کرد که بلافاصله احساس راحتی و مثبت بودن بیشتری بکنید.

۱۱. عکس‌ها و چیزهایی را در خانه قرار دهید که شما را یاد روزگار خوب می‌اندازند

چه کسی هست که دوست نداشته باشد به عکس‌های شب‌های خوشی که با دوستان داشته یا سفر آخری که به خارج از کشور رفته است نگاهی بیندازد؟ برای آن که به سرعت روحیه و شور و اشتیاق‌تان را بالا ببرید سعی ویژه‌ای داشته باشید که تصاویر و نمادهای چنین خاطرات مثبت و شادی را در اطراف‌تان جمع کنید.

من همچنین از تاکیدات و عبارات مثبت چاپ شده در گوشه و کنار منزلم استفاده می‌کنم چون آنها مدام به آدم یادآوری می‌کنند که دارای قدرتی مثبت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.