جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی
جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی

۳۸۶ واحد مرغداری در همدان گازکشی ندارد

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان:


۳۸۶ واحد مرغداری در همدان گازکشی ندارد









آرم جهاد کشاورزی


معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۳۸۶ واحد مرغداری در همدان گازکشی ندارد گفت: ۵۸۱ واحد مرغداری فعال در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۱۹۵ مورد گاز کشی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمد نظر پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسئولیت ما تولید محصولات مورد نیاز  سبد غذایی خانوارهای استان است، اظهار داشت: تهیه اقلامی نظیر گوشت ،مرغ و تخم‌مرغ از جمله وظایف این اداره است ضمن اینکه بر اساس برنامه ششم اقتصاد مقاومتی تعهداتی را بر عهده داریم که باید این تعهدات را به انجام برسانیم.

وی افزود: سال 95 در حوزه تولید مواد پروتئینی 333 هزار تن، شیر خام 281 هزار تن، 46 هزار تن تولید مرغ و 1960 هزار تن  تخم‌مرغ در سطح استان تولید شده است.

نظر پور با بیان اینکه به واسطه این تولیدات در مجموع زمینه اشتغال‌زایی 70 هزار نفر در سطح استان فراهم شده است گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود 353 هزار تن شیر خام، 298 هزار تن تولید گوشت قرمز و48500 تن گوشت مرغ، 16800 تن تخم‌مرغ و 2 هزار تن تولید عسل در سطح استان را  تولید کنیم.

وی عنوان کرد: در  شش ماهه نخست امسال مقدار 186 هزار تن شیر خام، 16 هزار تن گوشت، 24 هزار تن مرغ و 813 هزار تن تولید تخم‌مرغ را در سطح استان داشته‌ایم که زمینه اشتغال‌زایی 590 را فراهم کرده است.

مدیر تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان بیان کرد: امسال 179 پرونده برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه تولیدات دامی به بانک‌های مرجع، ارجاع شده است که در مجموع اعتبار 46 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و مبلغ 17 میلیارد تومان از صندوق توسعه تعاون به فرد متقاضی ذیصلاح تخصیص یافته است.

نظر پور عنوان کرد: امسال 16 میلیارد سهم از بودجه سازمان جهاد کشاورزی استان به اداره تولیدات دامی اختصاص یافته است که از این مبلغ تاکنون 4 میلیارد تومان دریافت و افراد به سیستم بانکی معرفی و این مقدار اعتبار جذب شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در سطح استان 22 گله گوسفندی که سنتز نژادی بر روی آنان انجام پذیرفته است وجود دارد افزود: این تعداد گله در مجموع 3500 دام را شامل می‌شود.

مدیر تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان بیان کرد: هم اکنون در سطح استان 23 گله گاو شیری با  مجموع 65 هزار رأس موجود است ضمن اینکه 581 واحد مرغداری فعال در سطح استان وجود دارد که از این تعداد 195 مورد از این واحدها گاز کشی شده و 386 مورد نیز گاز کشی نشده است.

میلاد زندی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.