جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی
جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی

همدان| تضعیف دولت‌های قبل و فعلی جایز نیست

همدان| تضعیف دولت‌های قبل و فعلی جایز نیست




رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اینکه دولت‌ها مستاجر نظام هستند، گفت: نباید دولت‌های فعلی و قبلی را تضعیف کنیم.


حاجی بابایی

به گزارش خبرگزاری تسنیم ار همدان، حمید رضا حاجی بابایی عصرامروز در جلسه هم‌اندیشی حقوق‌دانان بسیجی استان همدان ضمن تبریک دهه مبارک فجر، اظهار داشت: مطالبه حقوق افراد نیاز امروز جامعه است و هر نظام و حکومتی باید به روز پاسخ‌گوی شبهات مردم باشد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید شبهات جامعه را به روز برطرف کنند، تصریح کرد: باید در حوزه معرفت دینی و حکومت‌داری شبهات برطرف شود و علاوه بر آن نیز روزانه تولید محتوای به‌ روز داشته باشیم.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اینکه امروز کشور از کمی تولید در حوزه‌های گوناگون رنج می‌برد، ابراز داشت: تولید به روز در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با اتکا به مهارت، پژوهشی و نو‌آوری در معرفت دینی حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه پاسخ به نیازهای جوان جسارت و شهامت می‌خواهد، گفت: ما مسئولان و اندیش‌مندان حوزه اجتماعی و فرهنگی غذای فکری و روحی جامعه را کاهش دادیم و از جوانان و نیازهای به روز آنها غافل شدیم.

حاجی بابایی بر لزوم بسیج همگانی مسئولان و مردم برای رفع مشکلات تاکید کرد و ابراز داشت: حکوت‌داری زمانی کارآمد و قدرت‌مند است که گام‌های روبه جلو برداریم و برخی اوقات نیز جهت اصلاح امور، رشد و توسعه کشور یک نگاه به عقب کنیم و نقات ضعف را برطرف کنیم.

نماینده مردم همدان با بیان اینکه حکومت و قدرت برای اشخاص دارای جاذبه‌های فراوانی است تاکید کرد: جاذبه‌های مالی و قدرت برای کسانی که در مصدر کار قرار می‌گیرند به منزله امتحان الهی است.

وی بابیان اینکه هر گفتار، رفتار و حتی یک گام مسئولان در جامعه ‌می‌تواند موجب استحکام و یا تضعیف نظام شود، عنوان کرد: در روز قیامت بیشترین پاداش به کار‌های مفید و صلاحی که در جامعه انجام داده‌ایم اختصاص پیدا می‌کند.

حاجی بابایی گفت: در یک حکوت دینی هنگامی که مسئولان استان متشکل از استاندار، فرماندار، نماینده مجلس و ائمه جمعه با تمام توان در جهت رفاه و آبادانی شهر کوشش کنند، بدون شک رفاه عمومی شهروندان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حفظ نظام اوجب واجبات است، گفت: مسئله‌ای بالاتر از حکومت اسلامی نیست، چراکه بدون حضور نظام دینی در جامعه فلسفه دین ناقص می‌شود و فرایض الهی انجام نخواهد پذیرفت.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اینکه دولت‌ها مستاجر نظام هستند، افزود: در مورد مسکن مهر هزاران واحد آپارتمان در سطح کشور بوده است، این را بدنه نظام ساخته است لذا نباید دولت‌های فعلی و اسبق را تضعیف کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید در کنار معایب، کارهای مثبتی که در نظام اسلامی شده است را برای مردم بازگو کرد و زمینه خوشحالی و افزایش شور و نشاط و امید را در جامعه فراهم آورد.

وی درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها را در سال جاری را 102 هزار میلیارد برشمرد و افزود: جدای از 41 هزار میلیاردی که سالانه صرف پرداخت یارانه نقدی می‌شود مازاد این پول موجب افزایش چهاربرابری حقوق مستمری بگیران زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی می‌شود و الباقی نیز در حوزه بهداشت و درمان و خرید گندم و مالیات و سایر مخارج جاری کشور می‌شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه برقراری عدالت اجتماعی تعارف بردار نیست، گفت: زیبا ترین جلوه عدالت زمانی رخ می‌دهد که حتی اگر برای شخص مجری عدالت نیز لطمات و خسران در بر داشته باشد از مواضع خود افول نکند.

میلاد زندی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.