جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی
جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناسی- میلاد زندی

جامعه شناس و تحلیلگر مسائل اجتماعی

تفاهم‌نامه همکاری بین دستگاه‌های اجرایی برای ترویج کتابخوانی منعقد شود

همدان|تفاهم‌نامه همکاری بین دستگاه‌های اجرایی برای ترویج کتابخوانی منعقد شود






مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه با ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی می‌توانیم زمینه دانایی، دانش‌افزایی و کسب مهارت‌های جدید را برای شهروندان فراهم کنیم، گفت:تفاهم‌نامه همکاری بین دستگاه‌های اجرایی به منظور ترویج کتابخوانی منعقد شود.




همدان|تفاهم‌نامه همکاری بین دستگاه‌های اجرایی برای ترویج کتابخوانی منعقد شود

به گزارش خبر‌گزاری تسنیم از همدان، مهرداد نادری‌فر امروز در جلسه انجمن کتاب‌خانه‌‌‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه افزایش و توسعه سطح دانایی افراد جامعه نکته‌ای است که در قرن 21 بیش از گذشته مورد اهتمام و توجه جامعه جهانی قرار گرفته است، اظهار داست: اگر بتوانیم دانایی‌محوری را در سطح کشور توسعه و گسترش بدهیم بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر امر و اتفاقی که در جامعه امروز صورت می‌گیرد باید بر مبنای محوردانایی باشد تصریح کرد : در همه حوزه‌های اجتماعی، فرهنگ، اقتصاد، سیاست و صنعت که برنامه‌ریزی انجام می‌دهیم، ضرورت دارد طرح و برنامه‌ها دانایی محور باشد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: دانایی زمانی حاصل خواهد شد که فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه فراگیر شود و کتابخانههای کشور رشد و توسعه چشم‌گیری پیدا کند.

نادری‌فر گفت: اگر دانایی‌محور بودن همیشه مدنظر باشد، فعالیت‌ها در همه حوزه‌ها مستمر و به‌‎روز خواهد بود و در این‌ صورت می‌توانیم اقتصاد، فرهنگ، سیاست، صنعت و اجتماع پویا و به‌روز‌تری را شاهد باشیم.

وی آینده‌نگری را محصول به‌روز بودن برشمرد و عنوان کرد: زمانی که در تمامی حوزه‌ها نقطه نظرات و شاخص‌ها دانایی‌محور باشد، ‌می‌توانیم آینده را خوب تشخیص بدهیم و این آینده‎نگری علم ودانش را به ارمغان می‌‌آورد .

مدیر کل امور اجتماعی استانداری با بیان اینکه با ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی می‌توانیم زمینه دانایی، دانش‌افزایی و کسب مهارت‌های جدید را برای شهروندان فراهم کنیم و افزود: برنامه ترویج کتاب و کتاب‌خوانی که مصوب جلسه 612 شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است، انسجام بسیار خوبی را در زمینه فرهنگ‌سازی، گسترش کتاب‌خانه‌ها و رشد کتاب‌خوانی فراهم کرده و این طرح چراغ راهی است در جهت دست‌یابی به برنامه‌هایی که از قبل پیش بینی شده است.

وی گفت: پیاده‌سازی و اجرای برنامه ترویج کتاب و کتاب‌خوانی منوط بر این می‌باشد که بندهای این طرح را از لحاظ کمی و حقیقی مشخص کنیم، نیاز است یک سری تفاهم‌نامه ها درون استانی برای تعیین کمی و کیفی این طرح بین نهاد‌ها، ارگان‌ها و ادارات انجام شود.

نادری‌فر با بیان اینکه در جلسه آینده انجمن کتاب‌خانه‌های استان تفاهم نامه‌های مشترک بین دستگاه‌های اجرایی منقعد خواهد شد، تصریح کرد: چانچه دستگاه یا نهادی نیز کوتاهی و اهمال کرد مراتب را به اطلاع برسانید.

وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا یکی از جاذبه‌های گردشگری کتاب‌خانه‌‌هایی است که کتاب‌ها و نسخ خطی را نگهداری می‌کنند عنوان کرد:با توجه به فرهنگ غنی و کهن کشور ما دانشگاه‌ها، موسسات و سازمان‌ها و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی نیز می‌توانند کتاب و نسخ خطی و دارای قدمت را با حفظ حق مالکیت در اختیار انجمن کتاب‌خانه های ایران قرار دهند و در موزه‌ای در معرض دید عموم قرار گیرد.

میلاد زندی

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.